Diarree, braken, Giardiabesmetting?

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Ingi
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 nov 2009 22:47

Diarree, braken, Giardiabesmetting?

Bericht door Ingi »

hallo,

ik open toch dit topic omdat ik voor het eerst te maken heb met katten die niet eens naar buiten gaan, maar toch ziek zijn geworden. Ze hebben nu al meer dan een week last van diarree en braken. De een heeft het meer dan de ander. Ze hebben allemaal eetlust en zijn verder wel speels, maar hun onlasting is zeer stinkend en zacht, soms zelfs helemaal vloeibaar.

Ik ben toevallig onlangs bij een dierenpension geweest om te kijken of het wat was voor mijn katten. Een paar dagen later waren ze allemaal ziek. Ze zijn hiervoor nog nooit ziek geweest, dus vandaar mijn verbazing.

Kan het zijn dat ik iets heb meegenomen vanuit dat pension? Ik las op het forum dat er meerdere mensen zijn wiens kat en ook kittens ziek zijn, dus misschien heerst er iets?

Ik behandel ze nu voor griardia, een worminfectie, het is iets beter geworden, maar ik weet niet zeker of dit het is (geweest).

Ik heb 5 katten uit een nest en ik ben bang dat ze elkaar blijven besmetten.

Ik ga vandaag met een kat naar de dierenarts om te onderzoeken wat ze heeft. De uitslag laat ik dan weten, misschien dat anderen er wat aan hebben.

Mochten er nog mensen zijn die dezelfde ervaring hebben of tips hebben dan hoor ik het graag,

alvast bedankt en groetjes,

Ing
Laatst gewijzigd door Admin op 19 nov 2009 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast (het heet Giardia ipv Griardia)
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Diarree, braken, Giardiabesmetting?

Bericht door Roos en Minousch »

Laat ontlasting van 3 dagen onderzoeken, en dan weet je gouw genoeg of het Giardia is.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Ingi
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 nov 2009 22:47

Re: Diarree, braken, Giardiabesmetting?

Bericht door Ingi »

dank je wel, ik heb net wat ontlasting opgevangen en ga dat zo wegbrengen.
Ik laat het wel weten.

groetjes,
Ing
Plaats reactie