Afgebeten snorharen?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mvg83
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 okt 2009 18:18
Locatie: Zevenhoven

Afgebeten snorharen?

Bericht door mvg83 »

Hallo!
Sinds anderhalve maand heb ik twee schatjes in huis gehaald; twee zusjes van inmiddels ruim 3 maanden. Echte druktemakers, maar ontzettend aanhankelijk, willen altijd bij je op schoot zitten!
Nibby en Coco kunnen supergoed met elkaar overweg, maar sinds anderhalve week merk ik dat Coco steeds minder snorharen heeft! Ze heeft nu bijna alleen maar stoppeltjes!
Ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe dit gebeurt!
Doet Coco dit zelf of knaagt Nibby ze tijdens het spelen eraf? Iemand bekend met dit probleem?
***Nibby & Coco***
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Afgebeten snorharen?

Bericht door Camoth »

Hey wat leuk, nog een Coco (mijn poes heet ook Coco ;-) ).

Wat gek zeg? Vind je ook geen snorharen op de grond? Ik weet wel dat ze ook hun snorhaartjes "verharen" maar het is niet normaal dat ze alleen nog maar stoppeltjes heeft, dat is wel heel raar.
Dat de andere kat ze eraf knabbelt lijkt me sterk, eerder Coco zelf. Ik ken geen kat die het zou accepteren dat een ander aan d'r snorharen knaagt...

Misschien weet iemand anders wat dit kan zijn? Anders misschien eens aan de dierenarts vragen?
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Afgebeten snorharen?

Bericht door Cari »

Het komt wel vaker voor, maar waarom het gebeurt :icon_shifty: ? Ik heb eens gehoord dat een moederpoes dit soms bij kittens doet om te voorkomen dat ze ver weg lopen, maar dat lijkt mij volslagen onzin en in dit geval met 2 kittens dus zeker. Ik denk wel dat het andere kitten het doet, want Coco kan er zelf niet zover bij. Je had haar zusje denk ik beter geen Nibby (to nibble = knagen aan) kunnen noemen ;-)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Afgebeten snorharen?

Bericht door Camoth »

ja, daar heb je inderdaad een punt Cari. Hoe moet Coco daar bij komen dan inderdaad, daar had ik eigenlijk niet eens van die kant bekeken :lol:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Zoeza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 sep 2009 16:53
Locatie: Brabant

Re: Afgebeten snorharen?

Bericht door Zoeza »

Cari schreef:Het komt wel vaker voor, maar waarom het gebeurt :icon_shifty: ? Ik heb eens gehoord dat een moederpoes dit soms bij kittens doet om te voorkomen dat ze ver weg lopen, maar dat lijkt mij volslagen onzin en in dit geval met 2 kittens dus zeker. Ik denk wel dat het andere kitten het doet, want Coco kan er zelf niet zover bij. Je had haar zusje denk ik beter geen Nibby (to nibble = knagen aan) kunnen noemen ;-)

:lol: dat kan toch geen toeval zijn
Gebruikersavatar
mvg83
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 okt 2009 18:18
Locatie: Zevenhoven

Re: Afgebeten snorharen?

Bericht door mvg83 »

Ik was gisteren met ze naar de dierenarts voor hun prikje en toen ook gevraagd naar die snorharen.
Nibby schijnt toch echt de schuldige te zijn! Maar het is geen probleem zolang Coco goed blijft eten (daar schijnen snorharen ook belangrijk voor te zijn). Dus nu heeft ze nog een enkel sprietje en een heleboel stoppeltjes :smile: Ziet er gek uit, hopen dat het snel aangroeit!

Heb Nibby niet kunnen betrappen op het afbijten, dus weet niet hoe ik het kan stoppen. Iemand een idee? Het zal zeker niet aan aandacht te kort liggen, dat krijgen ze genoeg!
***Nibby & Coco***
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Afgebeten snorharen?

Bericht door Cari »

Ik denk dat ze er vanzelf wel overheen groeit. Dat de snorharen met eten te maken hebben is nieuw voor me. Maar maak je niet druk - sfinx katten hebben niet eens snorharen, of slechts een paar verfrummelde exemplaren :???: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Afgebeten snorharen?

Bericht door Roos en Minousch »

De "tante" van Vlinder bijt ze gewoon af, toen Vlinder hier kwam had ze ook een paar korte snorharen, het groeit wel weer aan.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Afgebeten snorharen?

Bericht door Umimeis »

http://www.weetjesoverkatten.nl/tastzin.htm

Hierin staat beschreven wat het nut van snorharen zijn
Plaats reactie