# Tweede kat/poes erbij?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gesloten
Ieniemienie
Kitten

# Tweede kat/poes erbij?

Bericht door Ieniemienie »

Hallo allemaal,

Graag wil ik even jullie advies. Ik heb 1 poes van 6 jaar maar werk/studeer fulltime en ben dat dus maar een paar uurtjes per dag thuis. Nu vroeg ik mij af of dit zielig is en of het misschien beter is om er een kat bij te nemen? En moet ik dan een poes/kater of kitten nemen?

Ik hoop dat jullie mij met mijn dilemma kunnen helpen.

Groetjes

E
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: tweede kat/poes erbij?

Bericht door sandy »

Als je zo lang weg bent is gezelschap voor je kat wel prettiger.
Op zich maakt het niet uit wat je neemt, kater of poes, de karakters moeten overeen komen.
Je kan er voor kiezen om in een asiel of opvang te kijken voor een maatje, zitten ook nog wel is kittens overigens.
Die kunnen je vaak een en ander vertellen over het dier zelf, plus deze dieren staan onder controle bij een dierenarts.
En jij doet ook nog een goeie daad hiermee ;-)
Het wennen aan elkaar neemt altijd wel wat tijd in beslag, soms een week soms langer.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Cari
Tijger
Tijger

Re: Tweede kat/poes erbij?

Bericht door Cari »

Een poes alleen in een lege flat is inderdaad behoorlijk geestdodend voor het dier en dus zielig. Als je poes al 6 jaar lang alleen is, zal ze nog moeilijk kunnen wennen aan een andere kat in huis. Als ze eerder wel heeft samengeleefd, lijkt het me leuk voor haar om gezelschap te krijgen van een soortgenootje. Bij een volwassen kat moet je inderdaad proberen een kat te vinden die qua karakter bij haar past. Met een kitten is dat nog moeilijk te zeggen. Als je poes nog speels is, dan is een kitten wel leuk en zal ze die het makkelijkst accepteren. Als ze echter een type "theemuts" is, zal ze een kitten veel te duk vinden en is een oudere kat een betere keuze. Of 2 kittens :grin: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Ieniemienie
Kitten

Bericht door Ieniemienie »

Mijn poes heb ik overgenomen uit een cattery, ongeveer een jaar geleden. Dus ze is altijd samen geweest en sinds een jaar dus alleen. Twee kittens vind ik zelf een beetje veel. Ze is een britse korthaar en als het haar uitkomt erg speels. Bedankt voor alle tips tot nu toe.
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Oh gelukkig, dan is een maatje een goede oplossing. Veel succes met het vinden van een vriendje/vriendinnetje!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gesloten