Neusverkleuring

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tessa-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2009 16:32
Locatie: Wateringen

Neusverkleuring

Bericht door Tessa-M »

Hallo,

Mijn vriend en ik zijn beide in de veronderstelling dat het roze neusje van onze ene kat sinds een dag of 3 een stuk lichter van kleur is geworden.

Ik kan zo snel nergens vinden of dit iets betekent. Hebben jullie enig idee?

Verder merken we niets aan hem , een echt kitten ;-)
Groetjes, Tessa
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Neusverkleuring

Bericht door tacuma »

Wij hebben ook twee katten met roze neusjes, en als het wat kouder is, zijn die neusjes ook
duidelijk wat witter van kleur. Liggen ze daarentegen in de zon op bij de verwarming, dan worden
die neusjes juist knalroze. Zou het zoiets kunnen zijn? Hopelijk is het geen teken van ziekte
o.i.d., maar er zullen wel meer mensen op je vraag reageren, die er misschien iets zinnigers
over kunnen zeggen.

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Neusverkleuring

Bericht door Leonie89 »

je kittens zijn nog jong.. het kan best dat ze hun kleur nog niet hebben.. het lijkt mij niets ernstigs.. mensen kunnen ook lichter of donkerder kleuren zonder het ingrijpen van de kapper :)
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Neusverkleuring

Bericht door daantje »

Ik denk niet dat het perse iets zou hoeven te betekenen, maar ik heb zelf wel de ervaring dat ons kitten (is nu wel al 6 jaar geleden) een lichte neus kreeg toen ze zwaar bloed armoede bleek te hebben.
Zij was toen wel heel lusteloos ;-). De oorzaak was de hoeveelheid vlooien die ze had toen ze bij haar opvangadres binnen gebracht werd, dat moeten er heel veel zijn geweest, maar dat heb ik zelf niet meegekregen.
Misschien zou je dit even uit kunnen sluiten en voor de rest zou ik gewoon alert zijn wanneer je kitten wat minder actief is.
Succes!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Plaats reactie