Vreemde verandering in eetgedrag

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Ireth
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2009 04:31

Vreemde verandering in eetgedrag

Bericht door Ireth »

Hoi allemaal,

de laatste paar weken doet mijn kat vreemd mbt eten. Vanaf haar kittentijd heeft ze altijd alles wel best gevonden mbt voeding, ik kon haar alles geven en ze at het wel op. Ik ben uiteindelijk bij AH excellent indoor brokken blijven hangen omdat ik merkte dat dat haar goed smaakte, haar vacht gezond bleef (ondanks dat ze wel erg veel verhaart) en haar ontlasting minder ging stinken. Mijn kat is echter wel nogal sterk aan mij gehecht, dus als ik langer dan een dag niet thuis ben (ik ben student dus dat komt wel eens voor al probeer ik het zoveel mogelijk te beperken) stopt ze met eten tot ik terug ben. Deze zomer ben ik 2x een week weggeweest, tijdens welke er goed voor haar gezorgd werd en er elke dag wel een paar uur iemand bij haar was. Vanaf ik twee weken geleden terug ben gekomen van vakantie at ze echter niet goed. Elke dag maar een heel erg klein beetje, wat ik vreemd vond aangezien ze eerst wel alles opat en zeker sinds ik haar minder te eten geef omdat ze wat overgewicht had. Maar ze at wel tot 3 dagen terug. Toen ik zag dat ze helemaal niks meer at heb ik brokken van Purina One gehaald die ze ook erg lekker vindt en de portie die ik gaf ging gelijk op. Dat nog een dag en toen ging ze weer minder eten en net heeft ze alles overgegeven wat ze had gegeten. Het is nog nooit zoveel geweest. Ik ga komende week sowieso langs de dierenarts voor een goede gezondheidscheck, maar ik vraag me af of ik me zorgen moet maken. Ze is nog nooit zo rustig, lief en aanhalig geweest en ze komt in alle opzichten blij en gelukkig over (het kan namelijk ook een humeurig kreng zijn), dus waarom ze zo slecht eet is me echt een raadsel. Eerder kon ik haar eetpatroon verklaren door mijn aan- da