Spelende jonge katten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
sannie
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2009 11:09

Spelende jonge katten

Bericht door sannie »

hoi!

ik heb gister een nieuwe kitten (puk) aangeschaft als speelkameraatje voor Barney (een andere kitten, reeds in ons bezit)

Puk, de nieuwe kitten is 8 weken en Barney 13 weken en dus een stuk groter.
bij thuiskomst vond Barney der nieuwe maatje meteen leuk en wil graag spelen.

maar nu komt mijn vraag, dit "spelen" gaat er vanuit barney ontzettend hard aan toe!
barney duikt iedere keer bovenop puk en puk kan dan niet weg en begint te piepen.
is dit normaal? ik vind het eng om ze alleen te laten wanneer wij weg zijn...

dus, als iemand tips heeft, graag!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: spelende jonge katten

Bericht door Leonie89 »

ja hoor dit is normaal.. er zal misschien wat dominantie bij zitten.. maar dat is alleen maar goed.. ze moeten er samen uitkomen wie de baas is en dat lukt alleen door niet tussen ze te komen en ze gewoon hun gang te laten gaan.. echt vechten gaat gepaard met veel grommen en blazen en bloed.. zolang er geen bloed vloeit, zal het een combi zijn van spelen en laten zien wie er de baas is zijn..
sannie
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2009 11:09

Re: spelende jonge katten

Bericht door sannie »

nee ik heb ook niet het idee dat het echt vechten is want ze zoeken elkaar wel op spelende wijs op!
ze blazen niet, alleen gromt de kleine af en toe naar de grote, maar dat zal dan ook wel puur uit "irritatie" zijn omdat de grote sterker is, als dat bestaat tenminste ;-)
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: spelende jonge katten

Bericht door Nyncke »

Doortje was 2 maanden jonger dan Binkie.
Ik had een hangmandje aan de verwarming hangen, daar kon zij precies onder en Binkie niet.

Dit vond ik zelf wel fijn, dan kon ze zich tenminste verstoppen...zo kon ze ook onder de verwarming door achter de bank rennen, waar Binkie net niet onder en tussendoor paste.
sannie
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2009 11:09

Re: spelende jonge katten

Bericht door sannie »

ja puk kan bij ons onder het TV kastje, Barney niet.
bij ging het er bij jullie ook zo hard aan toe? en duurde dat lang?
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: spelende jonge katten

Bericht door Nyncke »

Kan me niet meer precies herinneren hoe lang dat duurde bij Doortje en Binkie ( nu 7 jaar)...behalve dat ik het eerste krappe jaar...me met de drukte wel eens afvroeg waar ik aan begonnen was.
Dat kan echter ook verschillen Mambo en Salsa zijn nl veel rustiger.
sannie
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2009 11:09

Re: spelende jonge katten

Bericht door sannie »

haha nou die drukte vind ik niet zo erg! daar kan ik juist van genieten!
weet gewoon dat ik voorlopig even geen planten moet aanschaffen ;)

zolang ze elkaar maar niets aan doen!
:-(
dave
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 mar 2009 20:11
Locatie: alkmaar

Re: Spelende jonge katten

Bericht door dave »

Hoi

Onze 2 kittens van 5 maanden zijn sinds gisteren helemaal los. (als ze niet slapen)
Ze zitten elkaar achterna, lopen met een balletje in de bek door het huis. En vechten. Maar dat laatste is volgens mij ook om te kijken wie er nu eigenlijk de baas is.
Dat ik het niet ben zijn ze samen al overeen gekomen, alleen moeten ze dat mij nog duidelijk zien te maken.

Groet dave
Gebruikersavatar
Aranka
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 sep 2009 11:51
Locatie: Kamerik

Re: Spelende jonge katten

Bericht door Aranka »

Erg leuk om te zien inderdaad, ik heb zelf 2 katertjes van 5,5 maand en die spelen wat af. Het is nu nog steeds niet goed te zien wie van de twee het meest dominant is, dat wisselt nog steeds. Ik ben benieuwd wie het gaat worden :grin:
Plaats reactie