Ik weet dat ik wat veel vragen stel op het forum de laatste tijd, maar het is allemaal nog zo nieuw, als nieuwe poezenmama..... maar ik heb er toch nog eentje en vond zo snel geen topic waarachter ik het kon aansluiten.
Namelijk - gisteren moest ik voor het eerst mijn katjes een aantal uren alleen laten omdat ik een introductiedag had van mijn masteropleiding. Verder ben ik de hele week bij ze geweest. Ik was zo bang! Alles gechecked en veilig proberen te maken - alles nagekeken op gleuven waar ze misschien klem tussen zouden kunnen komen, stekkers eruit getrokken (ze knagen niet op snoeren, maar je weet maar nooit), genoeg voer, water, speeltjes. Huisgenoten ingelicht of ze eens wilden kijken...... maar ik vond het afschuwelijk eng om weg te gaan. En eenmaal naar huis kon ik niet hard genoeg fietsen.
Ik ben vooral bang dat ze klem komen achter de verwarming? Die zit onder de vensterbank en daar springen ze via de bank op. Ik kan de bank niet ver genoeg wegschuiven dat ze dat niet meer doen, en zou ik ook zielig vinden want ze zitten er zo graag. Kunnen ze makkelijk klem komen achter een verwarming? Mijn vriend en huisgenoten vonden echt dat ik me teveel zorgen maakte.....
Maar ik zou het mezelf niet vergeven als er iets met ze zou gebeuren doordat ik nalatig ben geweest.
Vanaf volgende week moet ik naar college.... dan zullen ze vaker een paar uur per dag met zijn tweetjes zijn. Is het normaal om zo bezorgd/bang te zijn in het begin?

En wie weet er nog evt gevaren waar ik op kan letten zodat ze echt veilig zijn?