Katten reismand KLM in cabine

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
EsteVarda
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2009 16:24

Katten reismand KLM in cabine

Bericht door EsteVarda »

Beste kattenliefhebbers,

Binnenkort ga ik met mijn kat (3 jaar oud, mannetje) vliegen van Amsterdam naar Bordeaux. Ik wil hem graag meenemen in de cabine omdat hij nogal bang van aard is. Het is bij de KLM verplicht dat het mandje (liefst plastic met metalen deurtje) deze maximale afmetingen heeft: 43x31x20. Nu is mijn probleem dat ik nergens zo'n klein mandje kan vinden.
Heeft iemand ervaring met reizen met KLM met een kat in de cabine? De afmetingen lijken me erg klein (kleiner dan de reguliere maximale afmetingen voor handbagage) en omdat ik het nergens kan vinden vraag ik me af of het überhaupt wel bestaat?
Heel, heel erg bedankt!

Liefs Este
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Katten reismand KLM in cabine

Bericht door JLC »

Ik zou gewoon eens informeren bij een dierenspeciaalzaak.
Verder heb ik geen ervaring met katten en vliegen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Katten reismand KLM in cabine

Bericht door Admin »

Ik neem aan dat je al elke andere optie hebt overwogen (dier thuislaten en laten verzorgen door familie etc.) Een al bange kat in zo'n nauw mandje meenemen lijkt me extra stress voor het dier. Een mandje met zulke nauwe afmetingen heb ik nooit gezien, maar misschien dat de KLM zelf je daar meer over kan vertellen.

Let daarnaast op dat elk land eigen invoereisen kent wat betreft het meenemen van dieren. Op DEZE en DEZE pagina kun je lezen hoe dat voor Frankrijk geldt.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Katten reismand KLM in cabine

Bericht door Leonie89 »

het lijkt me erg onprettig voor een, ook nog eens, bange kat om in zo'n kleine bench vervoerd te moeten worden.. en dan ook nog eens zo lang.. volgens mij bestaan er geen benches zo klein.. de kleinste die ik zo kan vinden is 48 x 32,5 x 29..
is er geen mogelijkheid je kat thuis te laten en te laten verzorgen door buren of familie?? of de kat laten logeren bij familie of naar een pension..
een kat is geen hond die het leuk vindt overal mee naar toe te gaan.. tenzij het om een verhuizing gaat zou ik een kat niet mee nemen..
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Katten reismand KLM in cabine

Bericht door Camoth »

Ja of als ze het gewend zijn natuurlijk. Mijn katten gaan elke week mee naar mijn ouders en die vinden het maar wat leuk daar. Maar inderdaad, in zo'n mini-mandje zo lang moeten zitten... dat gaat kwa zindelijkheid denk ik ook nog wel problematisch zijn trouwens.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
LONGdress
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 aug 2009 10:59
Locatie: Rotterdam

Re: Katten reismand KLM in cabine

Bericht door LONGdress »

Lijkt me onprettig in zo'n kleine ruimte. Ken iemand met een kat met een trauma om vervoerd te worden, laatst nog, in zo'n mandje begon ie helemaal te trillen, te kwijlen uit z'n bekkie, liet alles lopen, we waren bang dat ie in shock zou raken, super zielig voor dat beestje. Als je zegt dat jouw kat nogal bang van aard is, zal ik er maar goed nadenken of ie niet beter naar een pension kan gaan of dat buren/vrienden/familie voor 'm zorgen
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Katten reismand KLM in cabine

Bericht door TuttiFrutti »

Onze katten gaan ook erg regelmatig mee de auto in, samen in 1 mand (dus niet veel ruimte) 2,5 uur in de auto, en ze vinden het allebei geen probleem, dus, afhankelijk van hoe je kat is, denk ik niet dat dit zo erg is voor het beest hoor, hoeft helemaal niet!
Ik zou het of even aan KLM vragen of zij weten waar je zo'n kleine mand kan vinden, en sowieso even vragen bij een dierspeciaalzaak.
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Katten reismand KLM in cabine

Bericht door Kattenbella »

Als je het wil mag je wel mijn mandje van Joker lenen. Dit is een vrij groot formaat en voldoet aan de eisen, want hij is hiermee vanuit Griekenland vervoerd.
Plastik met inderaad metalen deurtjes.

laat maar horen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie