Ik ben nieuw op het forum, ik heet Sanne en wordt de trotse bezitter van een ontzettend mooi, lief en levendig grijs katertje genaamd Mouse. Het is een kitten van de kat van mijn vriend (nestje was niet de bedoeling, maar kat was ontsnapt....gelukkig genoeg liefhebbers want het is een leuke kat en ook erg mooie - hele aparte grijskleur met een héle lichte tijgerprint die je eigenlijk alleen nog op het koppie en de staart nog wat ziet. De kittens hebben dat ook allemaal. Zelfs de dierenarts was onder de indruk ervan

Mouse is zes weken oud en zit vanzelfsprekend nog lekker bij zijn mama en drie broertjes. Lekker spelen en ontdekken en héél stout zijn met zijn vieren!

Want uiteraard zit ik nou érg veel bij vriendlief thuis om zoveel mogelijk van de kleintjes mee te krijgen. Ik heb Mouse ook geboren zien worden, erg bijzonder!
Nu zit ik met een dillemma....ongeveer met acht a negen weken oud (eerst even mijn huis kittenproof maken) mag Mouse in principe met mij mee. Ik twijfel erover om een tweede erbij te nemen of niet - dat zal dan wel uit een ander nestje zijn. De overwegingen zijn als volgt:
- de eerste maanden bij mij zal hij wel genoeg aandacht krijgen want ik woon nog met meerderen in een huis dus is er eigenlijk altijd wel iemand aanwezig en ze vinden het allemaal erg leuk dat er een tijdje een kat komt. Maar rondom oktober verhuis ik naar mijn eigen appartementje.....daar zal hij vaker alleen zijn want ik moet wel gewoon naar school. Ik kan er dus voor kiezen om dán een tweede te nemen..... of is Mouse dan eigenlijk al te gewend aan alleen bij mij zijn voor nog een speelmaatje er bij en kan ik dat beter meteen doen? Want dat wordt waarschijnlijk wel minder op prijs gesteld door mijn huisgenoten....Ik zat er over te denken om dan rond de kerst een kitten erbij te halen - dan heb ik net als nu weer een paar weekjes vrij en dus voldoende tijd om in de opvoeding te steken en om erop te letten dat alles goed gaat tussen Mouse en de nieuwe poes. Wat denken jullie hiervan? Ik vind het een moeilijk beslissing en twijfel er ook al over om Mouse zo lang gewoon maar bij zijn moeder te laten.....en dan een ander kitten en Mouse tegelijkertijd in het nieuwe appartement te zetten zodra ik er zit - dan is de plek voor beide neutraal en dat is misschien beter? En heeft Mouse zo lang nog lekker bij zijn moeder en één ander broertje dat daar blijft....?
- Tweede overweging is namelijk dat áls mijn vriend en ik ooit samen gaan wonen wij dus VIER katten zullen hebben. (dat duurt nog wel een aantal jaar maar als alles gaat zoals we willen zijn alle katten er dan gewoon nog lekker bij ons) Want hij heeft de mama en houd zelf ook 1 katertje waar hij helemaal verliefd op is geworden. Is dat niet erg veel?
Nou, een heel verhaal en een hoop vragen.... ik hoop op jullie meningen.
Groetjes,
Sanne