Bijten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
anoukbarona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jul 2009 11:38

Bijten

Bericht door anoukbarona »

Wij hebbenn sinds anderhalve week een kitten.
Ze is best lief, maar soms, en dan vooral 's ochtends, wil ze graag in tenen en vingers bijten..
Als ik dan 'nee' zeg of haar weg haal, komt ze gelijk weer terug. En gaat gewoon verder met bijten

Hebben jullie dit ook gehad? En hoe kan ik haar dit afleren?
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Bijten

Bericht door Camoth »

Hai Anoukbarona,

Jep. Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn kitten. En zet je maar schrap: dit gaat een paar weken duren om af te leren. Ik heb mijn Bindi gewoon elke keer dat ze het deed bij haar nekvel gepakt en op de grond gezet. Dan sprong ze meteen weer op bed, maar dan wachtte ik tot ze weer beet, en dan deed ik het weer. Het is een spelletje van wie de langste adem heeft. Toch doet ze het nu al 1,5 week niet meer. Niet 1 keer.

Maar wellicht dat iemand anders hier ook een goed idee heeft. Ik geloof dat sommige mensen de stofzuiger naast hun bed zetten en als de kat dan stout is zetten ze snel de stofzuiger aan, omdat de kat dit een naar geluid vindt. Wellicht kan je dat proberen.

Succes!
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Bijten

Bericht door Biny »

Luna en Ziva, nu 11 weken doen dit ook wel ja. We spreken ze er heel streng op aan terwijl we ze oppakken en ze aankijken. Meestal zijn ze daar wel van onder de indruk. Ze doen het gelukkig niet op een agressieve manier, het is puur spelen. Maar kleine katjes worden groot, vandaar dat we dat niet willen (bijten, vaak in combinatie met met hun pootjes slaan..) Daarna zetten we ze weg. Soms op de grond, soms gewoon weer naast ons.
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Plaats reactie