Gesteriliseerde poes doet vreemd

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Poezeminneke
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2009 13:03

Gesteriliseerde poes doet vreemd

Bericht door Poezeminneke »

Hoi,
Ik heb een gesteriliseerde poes van bijna 6 jaar oud, die ik heb geadopteerd toen ze 4 jaar oud was.
Het is een heel aanhankelijk beestje dat heel erg van gezelligheid houdt. Ze slaapt dan ook het liefst van al het dicht bij ons, in de zetel of in bed. Als we niet thuis zijn, speelt ze veel buiten maar van zodra we thuis komen rent ze naar ons toe. Ze gaat eigenlijk ook nooit echt ver uit de buurt. Het is dus een heel 'huiselijk' beestje.
Maar sinds twee dagen doet ze 'anders'. Ze komt af en toe langs om heel snel wat te eten/geaaid te worden, en spurt dan terug naar buiten. Ze lijkt heel onrustig, het moet 'snel snel' gaan. Ze heeft ook al 2 dagen niet meer binnen geslapen, ook niet vorige nacht toen het hier fel regende. Ze kwam rond bedtijd wel heel even langs maar het was alsof 'iets' haar terug naar buiten trok.
Ik vind haar gedrag erg lijken op dat van een poes met een nestje. MAAR ze is gesteriliseerd en kan dus zeker geen eigen nestje hebben. Nu vraag ik me af of ze een nestje geadopteerd zou kunnen hebben? Het lijkt me onwaarschijnlijk, en melk heeft ze duidelijk ook niet, maar ik heb haar dus nog nooit zo onrustig en uithuizig geweten. Ze lijkt voorts ook perfect gezond.

Dank voor bedenkingen en ideeën.
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: Gesteriliseerde poes doet vreemd

Bericht door Hilda »

Heeft ze een bandje om met jouw gegeven erop?
Ik zat te denken of ze misschien naast haar eigen huis nog bij andere mensen binnen is en of daar (sorry)misschien iets lekkerders te eten is?
Volg haar anders eens als naar buiten gaat en kijk wat ze allemaal doet.
Misschien kan je haar een paar dagen binnen houden zodat ze het gedrag weer wat afwent (als je dit gedrag vervelend vind tenminste).
Het zou ook kunnen dat ze iets leuks ontdekt heeft....jagen bv.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Gesteriliseerde poes doet vreemd

Bericht door Camoth »

Ik denk inderdaad dat wat Hilda zegt wel de oorzaak zal zijn. Ik heb nog nooit gehoord dat een gesteriliseerde poes een nestje kreeg. En ik denk dat als ze een nestje had overgenomen dat ze wel zo'n sterke band heeft met jou dat ze de kittens naar huis gesleept had, maar dat kan je nooit zeker weten natuurlijk.

Laat je ons weten of de tips van Hilda gewerkt hebben?
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Gesteriliseerde poes doet vreemd

Bericht door lievelijn »

als ze een bandje draagt zou je daar een briefje aan kunnen doen om te kijken of ze een tweede huisje heeft..

Ook kan het zijn dat ze een vriendje vriendinnetje gevonden heeft en daar erg blij mee is.. succes ermee in ieder geval!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Poezeminneke
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2009 13:03

Re: Gesteriliseerde poes doet vreemd

Bericht door Poezeminneke »

Bedankt voor de reacties!

Ondertussen doet ons Clementientje terug 'normaal' (=wat voor haar normaal is ;-) ) Op dit moment ligt ze te spinnen tegen mijn handen terwijl ik dit tip :grin:

Na jullie berichten bedacht ik dat ze zich misschien inderdaad wat 'verloren' voelde. Ze is op zich niet zo erg gericht op 'lekker eten', ze eet gewoon om 'bij te tanken' en eet vooral graag wat ze gewoon is. Ze bleef ook naar huis komen om te eten hé, dat was het probleem op zich niet.
Maar met de vakantieperiode heeft ze ons wel moeten missen. Eerst ben ik met de kinderen 2 weken met vakantie geweest en kwam mijn ex haar eten geven, en daarna was ik wel thuis maar ik moest werken, en waren de kinderen op kamp en bij hun papa. En ze is wel erg tuk op 'gezelligheid'. Dus heb ik haar wat extra aangehaald en verwend, en de kinderen zijn ook even langs geweest, dat heeft het tij meteen doen keren. 't Is een gevoelig dingetje :-)

Ze heeft geen bandje want dat is niet echt nodig (we wonen in een buurt waarin iedereen wel weet welke kat waar thuishoort) en ze houdt daar echt niet van (we hebben het wel even geprobeerd maar ze vond dat dus maar niks).

Een vriendinneke uit de kattenwereld was ook niet echt waarschijnlijk, ze is veel meer gericht op mensen dan op andere katten, ze is er eerder bang van.

Maar alles terug in orde dus.

Bedankt!
Poezeminneke
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Gesteriliseerde poes doet vreemd

Bericht door Camoth »

Goed te horen dat alles weer in orde is!
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Plaats reactie