Krabplank of krabpaal

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
anoukbarona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jul 2009 11:38

Krabplank of krabpaal

Bericht door anoukbarona »

Wij krijgen volgende week onze kitten. Nu was ik een beetje aan het rondkijken voor een krabpaal, maar we hebben niet onwijs veel ruimte, dus ik zag een krabplank liggen.
Ik heb er geen ervaring mee.. Jullie?

Wat zouden jullie kiezen paal of plank?
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Krabplank of krabpaal

Bericht door TuttiFrutti »

Ik zou toch voor een (stevige) paal kiezen hoeft niet per se groot te zijn, wij hebben ook niet zo'n grote.
Mijn ervaring is dat ze die plankjes niet gebruiken omdat ze niet stevig genoeg zijn, ze liggen niet goed vast zeg maar. Dus wanneer ze gaan krabben verschuift het ding.

Volgens mij is zo'n plank voor een klein kitten wel weer goed geschikt omdat het iets minder grof is voor de kleine nageltjes. Maar dat weet ik niet zeker?
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Krabplank of krabpaal

Bericht door Boomer »

Persoonlijk zou ik voor een paal kiezen eventueel met een lig plaats. Katten vinden dit toch lekkerder.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Krabplank of krabpaal

Bericht door rieneke »

ik heb zowel krabpalen als krabplanken, en merk dat beiden intensief worden gebruikt.
neem dus gerust een paar krabplanken als je weinig ruimte hebt.
zorg wel dat je kitten als ze wat groter is toegang heeft tot wat hogere lig/uitkijkplekjes, dat wordt altijd wel gewaardeerd.