Krabplank of krabpaal

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
anoukbarona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jul 2009 11:38

Krabplank of krabpaal

Bericht door anoukbarona »

Wij krijgen volgende week onze kitten. Nu was ik een beetje aan het rondkijken voor een krabpaal, maar we hebben niet onwijs veel ruimte, dus ik zag een krabplank liggen.
Ik heb er geen ervaring mee.. Jullie?

Wat zouden jullie kiezen paal of plank?
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Krabplank of krabpaal

Bericht door TuttiFrutti »

Ik zou toch voor een (stevige) paal kiezen hoeft niet per se groot te zijn, wij hebben ook niet zo'n grote.
Mijn ervaring is dat ze die plankjes niet gebruiken omdat ze niet stevig genoeg zijn, ze liggen niet goed vast zeg maar. Dus wanneer ze gaan krabben verschuift het ding.

Volgens mij is zo'n plank voor een klein kitten wel weer goed geschikt omdat het iets minder grof is voor de kleine nageltjes. Maar dat weet ik niet zeker?
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Krabplank of krabpaal

Bericht door Boomer »

Persoonlijk zou ik voor een paal kiezen eventueel met een lig plaats. Katten vinden dit toch lekkerder.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Krabplank of krabpaal

Bericht door rieneke »

ik heb zowel krabpalen als krabplanken, en merk dat beiden intensief worden gebruikt.
neem dus gerust een paar krabplanken als je weinig ruimte hebt.
zorg wel dat je kitten als ze wat groter is toegang heeft tot wat hogere lig/uitkijkplekjes, dat wordt altijd wel gewaardeerd.

tuttifrutti, mijn planken zijn vastgeschroefd aan de deurposten, dus die verschuiven niet.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Krabplank of krabpaal

Bericht door Camoth »

Ik heb een krabpaal met ligplaats en holletje, krabplank en krabmat. Coco (mijn oudere kat) gebruikt geen van allen, die wil alleen de deurmat van de Ikea :lol: en mijn kitten Bindi gebruikt het liefst de plank en af en toe de mat. De paal wordt totaal genegeerd. Dus je moet het maar uitproberen, kijken wat ze het leukst vinden en hopen dat ze je bank metrust laten ;)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Krabplank of krabpaal

Bericht door lievelijn »

ik heb ook die drie eenheid.. paal (met holletje gebruikt) vlinder alleen als ik der betrap op aam het kleed in de woonkamer krabben en uhu uh zeg.. (rent ze naar der paal, ze weet t dus wel) en om af en toe lui op te hangen. Matje wordt regelmatig gebruikt en is tevens uitloopmat voor der bak. De plank wordt hier gebruikt om op de kast te kunnen klimmen. hahaha

dus als je weinig plek hebt zo ik lekker kiezen voor een paal en wellicht ook een matje of plankje. Een matje is zowiezo een uitkomst. tegen de uitloop en als krabplekje ;-)
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Krabplank of krabpaal

Bericht door Uumie »

Wij hebben hier zowel een krabplank als een krabpaal, maar ik merk dat de paal veel vaker gebruikt wordt. De plank hebben we nu gemonteerd als een soort opstapje naar de vensterbank, omdat onze George niet goed kan springen. Hij scherpt er soms wel zijn nagels aan, maar de paal is toch echt populairder.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Krabplank of krabpaal

Bericht door Nyncke »

Allebei en ik heb ook een krabplankje aan de muur gemaakt...die is eigenlijk favoriet!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Krabplank of krabpaal

Bericht door Umimeis »

Ik heb ze ook allebei. Een krabplankje aan de zijkant vd trap en 2 kleine krabpalen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Krabplank of krabpaal

Bericht door Seemy »

De krabpaal wordt bij ons het maar af en toe gebruikt om te krabben :???: .
De grote krabplank in de bijkeuken wordt het meest gebruikt, en we hebben nog een klein smal krabplankje in het midden van de kamer op de muur gemaakt (deze gebruikt hij nu goed, toen daar nog geen krabplankje hing gebruikte hij de stoel :evil: dus die hangt daar erg gunstig!!)
Op de vloer op de slaapkamer ligt ook nog een klein krabplankje en die gebruikt hij ook.
Verder heb ik bij de achterdeur en voordeur een cocosmat waar hij zich helemaal op mag uit leven :grin: en lekker kan krabben!!
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Krabplank of krabpaal

Bericht door Umimeis »

Ja, de cocosmat is hier ook het meest favoriet. Verder Komt de oudste kat veel buiten en gebruikt heel vaak een boom (of de schutting vd buren :enaughty: ).
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Krabplank of krabpaal

Bericht door Siris »

Ik woon zelf ook niet zo groot, ik heb alleen een krabpaal. De grootte van de paal, maakt toch ook niet zo veel uit, je moet op de breedte letten, zeg maar, waar de paal op staat en het moet natuurlijk stevig zijn. Of hij maar 50 cm is of 80 cm, de plaat waar hij op staat blijft hetzelfde. Ik heb hier een voorbeeldje van mijn eigen krabpaal, hij staat er niet helemaal op. En is een beetje wazig. Maar misschien heb je dan een voorstelling van wat ik bedoel
Afbeelding

Ik woon maar op 40m2.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Gita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jun 2009 20:34
Locatie: Grunn

Re: Krabplank of krabpaal

Bericht door Gita »

Mijn katten halen hun neus op voor krabpalen en planken dus hebben we een compromis. :roll: Ze mogen krabben aan een houten trap die boven staat en aan een ikea krukje in de kamer. Blijkbaar houden ze van hout en niet van dat kokosspul. :?:
Als de kat van huis is ga ik mee! Loesje
mjamssen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jun 2009 00:45

Re: Krabplank of krabpaal

Bericht door mjamssen »

Ik heb 3 grote krabpalen en 2 krabplankjes en ze worden door al onze 4 katten allemaal intensief gebruikt.
Ik denk wel dat je je kat moet stimuleren om ze te gebruiken, ik heb ze bij allemaal 'met de nageltjes in de palen en plankjes gehangen" toen we ze als kitten kregen.

mlouise
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Krabplank of krabpaal

Bericht door Camoth »

Ik heb van die "play spray" geprobeerd, maar Coco snuffelde twee keer en liep weer door :P
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Plaats reactie