Katten voortaan binnenhouden?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Katten voortaan binnenhouden?

Bericht door beestenbende »

Jimmy is gelukkig, na 2 dagen weer thuis gekomen! Maar mijn man vind dat we nu alle poezen binnen moeten houden. Kruimel de buitenpoes van 7 mag wel naar buien, maar Guus en Jimmy wil hij vortaan altijd binnen houden. Nu zijn ze het al gewend om naar buiten te mogen, dus ik twijfel of dit wel een goed idee is. We willen, zodra het financieel kan wel een ren maken of de tuin afzetten met gaas, maar dit kan nog wel even duren. Graag jullie advies!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: katten binnen houden voortaan?

Bericht door ktje »

Ow wat heerlijk dat jimmy terecht is! En helemaal ongedeerd?!

Tja wordt denk ik inderdaad lastig als ze gewend zijn om naar buiten te gaan binnen te houden. Je kunt het altijd proberen kijken hoe het uitpakt. Hoe ze er op reageren. Als ze het echt niet kunnen binnen blijven dan ben ik toch bang dat je ze af en toe naar buiten zal moeten laten.

Succes ermee!
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: katten binnen houden voortaan?

Bericht door Uumie »

Ik sluit me aan bij ktje... proberen kan weinig kwaad denk ik! Maar mochten ze het echt niet trekken, dan denk ik dat het beter is om ze toch buiten te laten. Hopelijk kun je inderdaad je tuin afzetten, dan ben je van die zorgen af. ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: katten binnen houden voortaan?

Bericht door Umimeis »

Ik sluit me ook aan bij ktje.
Je kunt het altijd proberen, dat kan nooit kwaad.
En mocht het niet lukken....tja je hebt het dan in elk geval geprobeerd.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: katten binnen houden voortaan?

Bericht door Boomer »

Kijk het aan. Mijn vorige katten verhuisden mee van een tuin naar een flat en hebben noit problemen gegeven. Ze hadden eerst alle vrijheid en toen moesten ze binnen blijven , met alleen een klein balkonnetje.

Aan de andere kant is dit misschien maar eenmalig geweest en blijft hij volgende keer in de buurt. Dit weet je helaas nooit.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: katten binnen houden voortaan?

Bericht door beestenbende »

Ja gelukkig is er met Jimmy niets aan de hand. Ze willen inderdaad graag naar buiten, maar we gaan de hordeur verstevigen zodat ze er niet zomaar door heen kunnen. Ik ga er eigenlijk van uit dat dit binnenhouden tijdelijk zal zijn, want kan me niet voorstellen dat ze dit gaan accepteren. Mara goed, we kijken het even aan.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: katten binnen houden voortaan?

Bericht door Katrin »

Fijn dat Jimmy terecht is.
Je gaat ervan uit dat het binnenhouden tijdelijk is, dan vraag ik me af waarom je dit dan doet?
Mijn Mien gaat nu al 6 weken af en toe aan een lijntje naar buiten, verder zit ze binnen.
Reden is dat ik zeker wil weten dat ze niet zwanger raakt totdat ze gesteriliseerd is/
En Mien mist het vreselijk, heb dan ook erg met haar te doen, gelukkig heeft ze afleiding van haar kittens.
En weet ik dat het even doorbijten is, maar ik kan dat haar natuurlijk niet uitleggen :-(
Mijn andere 2 katten gaan ook naar buiten en ze genieten daar erg van.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: katten binnen houden voortaan?

Bericht door sandy »

Is er geen mogelijkheid om een ren te maken? Zo kunnen ze buiten en hoeven jullie niet steeds in de stress te gaan zitten
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: katten binnen houden voortaan?

Bericht door Umimeis »

beestenbende schreef:Ja gelukkig is er met Jimmy niets aan de hand. Ze willen inderdaad graag naar buiten, maar we gaan de hordeur verstevigen zodat ze er niet zomaar door heen kunnen. Ik ga er eigenlijk van uit dat dit binnenhouden tijdelijk zal zijn, want kan me niet voorstellen dat ze dit gaan accepteren. Mara goed, we kijken het even aan.
Ja, is wel moeilijk en lastig om het vol te houden.
Ik heb dat ook geprobeert met Flea, maar dat ging niet, ook al had ik genoeg speeltjes en 2 krabpalen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Katten voortaan binnenhouden?

Bericht door beestenbende »

Dat is ook de reden dat ik ervan uitga dat het tijdelijk zal zijn, omdat ze het niet accepteren. Het gaat ook niet lukken, want de kinderen gaan de deur in en uit en ze zijn alweer ontsnapt...inderdaad maar even sparen voor een ren of de tuin afzetten...
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Katten voortaan binnenhouden?

Bericht door lievelijn »

laura had toen toch dat vb met die "rollen" boven aan de omheining... misschien is dat een goed idee
ik <3 Vlinder
Plaats reactie