Kitten 1.5wk in diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pennylain
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jun 2009 11:25
Locatie: Groningen

Kitten 1.5wk in diarree

Bericht door pennylain »

Hallo,

Wie kan mij advies geven?

Ik heb sinds 1.5 week een kitten (hij is nu 11 wken).. Toen hij hier kwam had hij 1x vaste ontlasting gehad, daarna niet weer.
Ik heb hem 1x ontwormt (Exil vloeibaar), geef hem kleine porties over de dag verspreid..

Hij gaat ongeveer om de dag op de kattenbak. Wanneer hij eraf komt, plakt alles aan zijn lichaam vast.. Heel sneu (ik maak het dan schoon met een lauw washandje) Ook heb heb gekeken in de bak, er leek een piepklein beetje bloed aan 2 kattenbakkorrels te zitten..

Ik zit te denken om met hem naar de dierenarts te gaan??

Heeft iemand ervaring met diarree bij kittens?
De kleine is wel speels en knort.. hij lijkt er geen last van te hebben....
Kan het misschien stress zijn van de oudere kat die hier in huis is? (ze spelen wel veel samen)

ik ga vandaag om half 4 naar de dierenarts toe vertrouw het toch niet helemaal.. en de assistente ook niet.
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Kitten 1.5wk in diarree

Bericht door ktje »

Goed idee naar de dierenarts. Het duurt wel erg lang namelijk voordat de diaree over is. Op het begin kan het nog wel. Katje heeft stress, nieuwe omgeving/mensen/ander voedsel enz. Maar 1,5 week is volgens mij erg lang. Drinkt die wel genoeg? om uitdroging tegen te gaan!

Succes vanmiddag en laat even weten hoe het is afgelopen
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Kitten 1.5wk in diarree

Bericht door Boomer »

Wat voor voer geef je ?
Toen Xeon als kitten kwam had hij ook erge diaree. Ik gaf toen ( nog) wiskas omdat hij dat in het nest kreeg. Van de DA kreeg hij toen tabletten.
Ik ben toen over gegaan op royal canin kitten brokken tegelijk met 'savonds carnibest en toen was het over. Als ik hem blik gaf dan stonk de bak enorm en had hij weer dunne. Hij krijgt nu dus nooit meer blik omdat hij er snel aan de diaree van gaat.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
pennylain
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jun 2009 11:25
Locatie: Groningen

Re: Kitten 1.5wk in diarree

Bericht door pennylain »

Hoi,

Bedankt voor de reacties!
Mijn dierenarts denkt dat het een parasiet is. Giardia lamblia(dit krijgen ze vaak al mee van het nest). Hij heeft nu voor een week een antibioticum kuur gekregen..
Het is voor ons ook besmettelijk, dus ik heb alles goed schoongemaakt en bed verschoond etc.. Maar schijnt dat dit niet voldoende schijnt te zijn? Heeft iemand tips?
Ik hoop dat het aanslaat, anders moet zijn ontlasting worden onderzocht..

Ik geef Macho nu kleinere porties, meer verspeid over de dag, hij krijgt van kleins af aan Iams brokken (nooit vleesvoer). Heb er vanavond wat water bijgedaan, zodat hij wel wat extra vocht binnen krijgt..

Verder lijkt hij nergens last van te hebben.. Slaapt nu als een roosje na het speeluurtje :catani: met maatje Amy ;)
Gebruikersavatar
niekjuh3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 nov 2009 22:19

Re: Kitten 1.5wk in diarree

Bericht door niekjuh3 »

Heeej

Ik heb ook een kitten van 18 maanden,en ik ben ook in de weer met hem met de diarree al ruim een maandje ofzo,hij heeft het eerder gehad en toen was hij met de diaree pasta er vanaf.
Maar nu een maandje hebben we van alles geprobeerd diarree pasta,pillen,en nu weer pillen tegen de parasiet maar hij heeft dus nog steeds de dunne weet niet meer wat ik er aan kan doen,als hij er maandag nog niet vanaf is ga ik er dinsdag er maar weer heen,...mis toch ook ontwormen anders weet ik het niet meer.
Zolang hij de diarree heeft kan hij ook niet zijn 2e inenting hebben.
Hebben jullie nog tips wat ik meer kan doen?
Kan wel kloppen dus dat het besmettelijk is ik heb ook 2 dgn de diarree gehad maar ja of het daardoor komt?
Mijnes heeft er ook geen last van eet en drinkt goed en speelt heel erg. slaapt ook goed.
Je kan je kattenbak ook schoonmaken met dettol ontsmet ook heel goed.

Groetjes niekjuh,
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Kitten 1.5wk in diarree

Bericht door Roos en Minousch »

Wat voor een ontwormingspul heb je nu gekregen?? panacur?
dat is geen antibiotica, maar een ontwormingsmiddel die meestal werkt met Giardia.

Zorg dat de kattenbakken goed schoongemaakt worden met chloor, alles wassen.
heeft de dierenarts van 3 dagen ontlasting onderzocht? anders is het zeker niet te zeggen dat het Giardia is!
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Ambertje73
Poema
Poema
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:06
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Kitten 1.5wk in diarree

Bericht door Ambertje73 »

Even opletten dat als je Panacur krijgt voor de Giardia, dat je het wel lang genoeg geeft.
5 dagen Panacur, week stoptijd en dan weer 5 dagen Panacur! Anders heeft het geen zin.
Op de verpakking staat 3 dagen, maar het moet echt twee keer 5 dagen anders is het niet afdoende.

Succes ermee!
Gebruikersavatar
niekjuh3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 nov 2009 22:19

Re: Kitten 1.5wk in diarree

Bericht door niekjuh3 »

Hij krijgt inderdaad panacur,heb nog 2 katten rond lopen en die kregen het ook,.....maar de oudste kreeg 2 pillen voor 4 dgn dus ieder keer een halve,de middelste kreeg 3x een hele en mijn jongste dus ook 4 dgn 1/4.
Nu hebben 2 katten de jongste en de middelste weer vorm in hun poep hebben de oudste nog niet.
Ga gelijk van de week ff na vragen of het inderdaad zo is of ze over 5 dgn weer moeten,heel erg bedankt voor de tip.
Wist het ff zelf niet meer de jongste loopt er al een maand mee en hebben dus alles geprobeerd,nu eindelijk vorm hopen dat het zo blijft!!!

oh ja de dierenarts heeft zijn ontlasting niet onderzocht.

@pennylain

hoe is het nu met je kitten?
Gebruikersavatar
niekjuh3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 nov 2009 22:19

Re: Kitten 1.5wk in diarree

Bericht door niekjuh3 »

Ben naar de dierenarts geweest en is inderdaad beter om het ff te herhalen zeker omdat de oudste nog aan de diarree is,ze wilde eerst alleen voor haar doen maar heb liever dan toch alle 3 zeker omdat de jongste best nog gevoelig is.
Moet alleen niet 5 dagen er tussen zitten mag pas volgende week vrijdag ermee beginnen.
Plaats reactie