Kater plast ineens op een andere plek dan kattenbak

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Kater plast ineens op een andere plek dan kattenbak

Bericht door Maartje »

Hey allemaal,

we zaten net lekker rustig te eten bij de tv, zie ik Kenji bij mijn tas snuffelen (dat doen ze vaker) en begint erin te plassen om te voorkomen dat de hele woonkamer onder zou komen te zitten heb ik er keukendoekjes onder gelegd en mijn vriend heeft em toen ie klaar was op de kattenbak gezet (misschien wel te laat maargoed) heeft iemand dit eerder meegemaakt? ik heb nog nooit een ongelukje (met plassen althans) gezien hier van beide heren niet. Het was ook behoorlijk veel (leek). Weet iemand hoe dit kan. We hebben maandag wel andere kattenbak grid in de bak gedaan omdat we de gebruikelijke niet konden krijgen. kan dit hieraan liggen en kan ik dan nog meer plekken verwachten?

ik ga nu naar de appie om de andere korrels weer te halen om dat in ieder geval uit te sluiten. Ik haal ook meteen een extra kattenbak voor de zekerheid omdat ze toch met z'n 2en zijn.

alvast bedankt voor jullie reacties
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kater plast ineens op een andere plek dan kattenbak

Bericht door Camoth »

Ik denk toch dat het door het grit komt, vooral omdat je zegt dat het veel leek, dan heeft hij het wellicht opgehouden tot het echt niet meer ging... Anders weet ik het ook niet :???:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Kater plast ineens op een andere plek dan kattenbak

Bericht door ktje »

Ik hoop het niet maar kan misschien ook blaasontsteking zijn??
Maar het kan inderdaad ook aan t grit liggen, probeer dat eerst even.
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Kater plast ineens op een andere plek dan kattenbak

Bericht door Maartje »

tnx voor jullie reacties, ik heb net de "gewone"kattengrit gekocht bij de ah en ook een nieuwe kattenbak (daar kan het ook aan liggen natuurlijk) Kenji dook er meteen op (de nieuwe bak) ik hou het de komende daagjes ff in de gaten en anders naar DA. Hoe kan ik weten of hij blaasontsteking heeft?

groetjes Maartje
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Kater plast ineens op een andere plek dan kattenbak

Bericht door Katrin »

Dan moet je urine opvangen en door de dierenarts laten onderzoeken.
Mijn kat deed het van de week opeens in de gootsteen, maar dat was gelukkig maar een eenmalige actie.
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Kater plast ineens op een andere plek dan kattenbak

Bericht door TuttiFrutti »

Had hier gisteravond precies hetzelfde. Lotje kwam gezellig bij ons op bed. Dat doet ze niet zo vaak, dus wij helemaal lief aaien enzo, in de hoop dat ze even lekker bij ons kwam liggen. Ineens ging ze graven. Toen we beter keken, had ze dus gewoon zitten plassen terwijl we haar aan het aaien waren, we hadden het helemaal niet door!
Ton ze klein was deed ze dit erg vaak, maar ze heeft het al maanden niet meer gedaan! Hoe kan het dat ze dit ineens weer doet??
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Plaats reactie