Soms komen ze bij eens slapen, nu gisteren zijn ze met 2 komen slapen, normaal doe ik dat niet, maar het kon niet anders.
Nu heb ik dus ook nog 2 jonge katjes.
De ene is van zich ZELF rap bang en zenuwachtig en de andere is vrij rustig als het om ander volk gaat.
Nu leken ze mij allebei zeer gestrest, De oudste de bangste, die heeft zelf mijn vriend gekrabt, omdat hij plots iets raars hoorde.
De andere ondergaat alles, maar is er toch niet gerust in.Normaal slaapt hij als een roosje, maar nu sliep hij met zijn oren strak omhoog en met het minste geluidje, deed hij zijn ogen weer open.
Ik probeer tegen mijn zussen te zeggen, dat ze die ook gerust moeten laten( wat in de ogen van een kind van 6 jaar, moeilijk is).
De enige plaats waar de bangste gerust is, is in zijn slaapmand, daar kunnen mijn zussen nog niet aan.
De andere heeft op zich geen plaats,waar hij veilig kan zijn. Hij probeert van alles, maar ze vinden hem elke keer terug.
Daarom probeer ik soms zoveel mogelijk buiten te gaan, waardoor de katten dan toch een beetje rust hebben.
Ik voel me achteraf wel schuldig, als ik zie hoe de katten dan lekker liggen te slapen, als de kinderen weg zijn.
Maar ik wil ooit ook kinderen, en wil ook dat mijn katten niet bang zijn als er kinderen of vreemde binnen komen.
Daarom zou ik graag een beetje hulp krijgen van jullie, hoe kan ik de situatie verbeteren?
Ik kan toch moeilijk mijn zusjes niet meer uitnodigen, omdat aiko bang heeft?
Er is ook geen ruimte apart waar hij zich kan verstoppen, of het moest in bad zijn, maar dat is weer geen oplossing.