Kitten kopen

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
henrike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 nov 2008 19:20

Kitten kopen

Bericht door henrike »

Binnenkort wil ik graag een kitten kopen, nu weet ik alleen niet wat verstandiger is...een mannetje of een vrouwtje....ik ben namelijk op zoek naar een lieve, rustige kat om lekker mee op de bank te zitten...kan je dan beter een mannetje hebben of een vrouwtje? En dan nog de vraag 1 of 2 kittens...wat is verstandig?

Ik hoop dat iemand me advies kan geven...

Groetjes Henrike
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: kitten kopen

Bericht door Umimeis »

Maakt niet uit hoor, ze worden rustiger als ze gecastreerd zijn.

Of je moet dan kiezen voor een wat oudere poes of kat uit het asiel.

Ja, 2 katten is leuker, dan kunnen ze samen spelen.
Ik haal volgede week ook een kitten (kater) erbij.

Ik heb al een kater van bijna 11 maanden en die is al een stuk rustiger sinds hij gecastreerd is
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: kitten kopen

Bericht door lievelijn »

je kan bij een kitten niet zeker weten of het een schootkatje wordt of niet.. als je veel belang hecht aan deze eigenschappen zou ik voor een volwassen kat gaan uit t asiel dan heb je daar mezekerheid in
ik <3 Vlinder
henrike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 nov 2008 19:20

Re: kitten kopen

Bericht door henrike »

Nou ik denk toch dat ik voor 2 kittens ga.....maar zou het nog uitmaken of we ze uit 1 nestje kopen...gaat dit goed of is het verstandiger of uit 2 verschillende nestjes te kopen?

Groetjes Henrike
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: kitten kopen

Bericht door Umimeis »

Maakt ook niks uit, dat is ook zoiets waarvan je niet kan zeggen of het wel of niet goed gaat.
Maar als je de keuze en de kans hebt om uit 1 dezelfde nest te halen, dan zou ik daarvoor kiezen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kitten kopen

Bericht door Camoth »

Als je een rustige wil is het asiel inderdaad beter.

Ik wilde ook perse een rustige schoot/knuffel kat. En ben helemaal blij met Coco die ik uit het asiel heb. Ik moet er niet aan denken nu een kitten te hebben. Coco is rustig en slaapt veel. Een kitten moet continu aandacht en correctie.

Maar het is je eigen keus natuurlijk ;-)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kitten kopen

Bericht door Umimeis »

Ik vind het juist leuk zo'n kitten, lekker speels....
Maar ja het is voor mij ook beter om een jong katje te nemen, aangezien die andere kat van mij ook vrij jong is nog.

Maar ik was afgelopen maandag in het asiel van Winschoten, daar zaten ook echt lieve aanhankelijke oudere katten tussen.
Ook 1 kat van 1 jaar met 3 poten. Ik wou hem opzich wel,maar dan zouden mijn ouders niet met hun hond kunnen langskomen, aangzien deze kater een poot kwijt was geraakt door een hond.
Het was wel een ontzettende lieve mooie zwarte kater.....
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kitten kopen

Bericht door Camoth »

Het liefst nemen we ze allemaal mee naar huis he? ;-)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kitten kopen

Bericht door Umimeis »

Ja, dat zou ik wel willen Camoth, helaas heb ik niet de ruimte en het geld......

Die vrouw vertelde me verhalen over hoe sommige mensen hun dieren dumpen!! Zo zeg! Ik werd er bijna woedend over, kon me gelukkig inhouden.
Er was iemand die had 9 huisdieren achtergelaten waarvan 4 pasgeboren kittens, 1 is helaas al overleden. Ze liet me 1 van die kittens zien....
Ik werd er naar van. Helemaal ondervoed en aan het rillen vd kou. Ze had hem lekker in zijn reismandje gelegd (helemaal ingewikkeld in een handdoek) in de zon om hem op te laten warmen.
Hij is de volgende dag overleden, zei ze toen ik bij haar thuis kittens kwam kijken.
Die mensen waren op de vlucht voor de huurbaas. Ze hebben zijn nieuwe adres kunnen traceren, dus de eigenaar is nog niet jarig! Als hij de dieren komt halen,dan bellen ze de politie.
Dus eze zijn er wel mee bezig om hem te straffen.

Ontopic:


Dit is dus ook een reden om een lieve kat uit het asiel te halen, zodat zij een fijn thuis krijgen.

Mijn kitten is van een verwilderde poes die ze gevangen hebben genomen. Ze wisten toen niet dat ze zwanger was, kwamen ze later achter.
Toen de kittens werden geboren hebben ze 4 weken bij de moeder gedronken en voor de rest gevoed met de hand.
De kittens mochten niet te lang bij hun moeder blijven omdat die verwilderd is.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kitten kopen

Bericht door lievelijn »

ik wil tzt ook een katje erbij en dan komt er ook zeker eentje uit t asiel...
maar nu moet ik mezelf echt beschermen ;-) anders wordt ik een kattenvrouwtje alla bella :oops: en hoeveel bewonder ik daar ook voor heb dat ambieer ik niet ;-)
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Kitten kopen

Bericht door Maartje »

wij hebben ook 2 kittens (mannekes) uit 1 nest gehaald. De een is echt een knuffelbeest maar kan ook goed de hele avond niet bijje komen, en de ander komt maar heel af en toe een knuffel halen, die ligt liever in een mandje ofzo. Totaal verschillende karaktertjes. Maar van te voren wisten wij niet wat voor een karakter ze zouden krijgen. Ze zijn met 5 maanden oud gecastreerd en merk nu eigenlijk dat ze wat rustiger aan het worden zijn. (10 mnd oud) maar nog steeds lekker speels, vooral als je een stok met een verenbal voor hun neus houd... of een leuk speeltje naar ze gooit. maar ook als ze een speeltje tegenkomen :P

Succes met de keuze en het uitzoeken.

GR Maartje
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
henrike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 nov 2008 19:20

Re: Kitten kopen

Bericht door henrike »

Pfff lastig allemaal zeg....weet je wat het is. Ik heb sinds 2 weken een huis samen met mijn vriend, toen ik nog bij mijn ouders woonde had ik al een kat, sinds een half jaar. Deze is aan komen lopen. Ik ben echt heel erg gehecht aan de kat maar ik durf het hem niet aan te doen om hem mee te nemen naar ons nieuwe huis. Mijn kat is zo gewend om buiten te zijn en dat kan hij hier niet en ik ken hem, als hij binnen is en niet naar buiten kan wordt hij helemaal gek. Dit hebben we al eerder met hem mee gemaakt. Ik wil hem dus niet ongelukkig maken en denk dat ik hem beter bij mijn ouders kan laten, daar heeft hij alle ruimte, groot weiland, grote schuur. Ideaal voor hem. Maar omdat ik zijn gezelligheid zo mis wil ik graag een nieuwe kat en van mijn vriend mocht ik er zelfs 2. Dit leek ons voor het katje leuker, we werken allebei best veel en anders is hij zo alleen. Nou ik ga nog maar weer is denken, ik heb al wel 2 hele mooie katjes gezien uit hetzelfde nest en ik denk dat deze het wel gaan worden....Ik heb er nu al zin in om ze te zien....Ik zou jullie op de hoogte houden. Als ik ze eenmaal heb gekocht heb ik jullie nog wel weer nodig want heb helemaal geen ervaring met het opvoeden van kittens en ik wil het natuurlijk wel goed voor ze doen.

Groetjes Henrike
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kitten kopen

Bericht door lievelijn »

op de website http://www.dierenasiels.com/ kun je ook kijken bij de koppels ;-)
dan heb je al een beter beeld van de karakters. En ik begreep uit je eerdere berichtjes dat je echt een knuffel zoekt. Bij kittens weet je dit nooit zeker.

Denk er wel aan dat dieren uit een nestje niet altijd goed hoeft te gaan, dat ze de zelfde moeder hebben wil niet zeggen dat ze echte vriendjes worden. Veel mensen vergeten dit maar bij mensen werkt het niet anders.. je broers en/of zussen zijn niet altijd je vrienden... Maar als het al wat oudere katten zijn die samen in het asiel zitten dan kun je er wel vanuit gaan dat ze elkaar op zijn minst tolereren. (al wordt dit niet altijd even duidelijk in een asiel)
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kitten kopen

Bericht door Uumie »

Henrike, ik herken mezelf zo in wat je beschrijft! Mijn poes moest ook bij mijn ouders blijven, ze zou helemaal gek worden als ze binnen moest blijven. Voordat ik in een appartement ging samenwonen, heb ik 2 jaar in een piepklein studentenkamertje gezeten, en ZO vaak heimwee gehad naar mijn Zorro (inclusief dikke tranen). Ik ben dan ook zo blij dat we nu 2 'eigen' katten hebben. Ze zijn geen Zorro's, maar ze zijn net zo lief en ze laten me het gemis van Zorro heel goed vergeten. ;)

Ik zou inderdaad ook voor 2 katten gaan, ze kunnen van elkaar leren en elkaar bezig houden. Inderdaad hoeven nestgenootjes niet dikke vrienden te worden, Zorro en haar zusje Nellie tolereren elkaar, maar meer ook niet. Maar als je er 2 uit hetzelfde nestje kan nemen, zou ik dat wel doen. Heb dan toch het idee dat ze elkaar al een beetje kennen enzo. Ik ben benieuwd naar je nieuwe huisgenootjes! ;) Veel plezier & succes met uitzoeken (en opvoeden :lol: )
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
henrike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 nov 2008 19:20

Re: Kitten kopen

Bericht door henrike »

Nou, we zijn er uit...gisteravond zijn we wezen kijken naar 2 katjes uit hetzelfde nestjes en het gaat door. 12 Juni mogen we ze ophalen en ik heb er helemaal zin in. Ze waren zo leuk, de 1 lag heerlijk te slapen bij als zn zusjes en zn moeder en de ander was al druk op pad....

Fijn weekend allemaal,

Groetjes Henrike
Plaats reactie