Kat miauwt op beetje rare tijden

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gebruikersavatar
sherry-is-er
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 apr 2009 17:35
Locatie: Eindhoven

Kat miauwt op beetje rare tijden

Bericht door sherry-is-er »

hoi hoi

Ik heb een kat van ongeveer 2 jaar oud.
Vaak zeggen mensen dat katten miauwen als ze aandacht, eten of naar buiten willen

Maar die van mij begint te miauwen wanneer ie net klaar is met eten, of weer terug naar binnen loopt uit vrije wil.

Vraag me af waarom ie juist dan begint te miauwen.

Sharon
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: kat miauwt op beetje rare tijden

Bericht door Umimeis »

Mijn kat miauwt ook als hij weer binnen komt lopen, ik vindt het wel grappig.
Het lijkt wel dat hij daarmee wil zeggen dat hij er weer is en dat hij weer aandacht wil of dat het buiten fijn was.
Dit geldt voor jou ook als hij net gegeten heeft, misschien wil hij daarmee zeggen dat het gesmaakt heeft en is hij je dankbaar.

Voor de rest heb ik geen flauw idee voor wat voor andere redenen hij heeft om te miauwen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: kat miauwt op beetje rare tijden

Bericht door beestenbende »

Volgens mij is het ook een vorm van aandacht geven en krijgen, hij praat als het ware tegen je en laat merken dat hij weer thuis is of in zijn geval ook een vorm van dat smaakte lekker hoor. Bijzonder is het wel.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: kat miauwt op beetje rare tijden

Bericht door Umimeis »

Ik was er stiekum tussen uitgeglipt zonet, toen Flea boven op zolder lag te slapen omdat hij me anders achterna loopt :enaughty: want ik moest even boodschappen doen (voederbakken kopen) en toen ik thuis kwam, kwam hij luid miauwend de trap af gedenderd zo van; 'Was jij er vandoor gegaan zonder mij het te laten weten?'Foei!!!! :lol:
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kat miauwt op beetje rare tijden

Bericht door lievelijn »

herkenbaar hoor.. Vlinder miauwt ook op de gekste momenten.
Als ik in bed ga liggen miauwt ze me weltrusten en krijg ik vaak eerst nog een knuf voordat ze zelf gaat liggen...
en ze miauwt als ze in de bijkeuken op de vriezer ligt, zo van hee kom eens kijken ik mag weer eens hier liggen (vaak zetten we vlees etc. juist in de bijkeuken om te ontdooien zodat ze er niet bij kan)
ik zie het gewoon als een soort aandacht vragen en praten :grin: gewoon lekker terugkletsen ;-)
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
sherry-is-er
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 apr 2009 17:35
Locatie: Eindhoven

Re: Kat miauwt op beetje rare tijden

Bericht door sherry-is-er »

hahaha naja dan weet ik in ieder geval dat het niets ernstigs is ofzo, vind het ook altijd wel grappig dat ie juist begint te miauwen na het eten ipv ervoor:p

het is ook vaak dat ie even naar binnen komt, miauwt (om te laten zien dat ie nog leeft ofzo) en dat ie dan ook meteen weer gaat:p

alleen hij is nu ook buiten, en hij heeft toch al paar uurtjes nix meer van zich laten horen, dus ben niet echt gewend van hem, maar zal wel goed komen:)

maar in ieder geval Thanks voor de ervaringen;) vind wel grappig om te lezen:p
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat miauwt op beetje rare tijden

Bericht door Umimeis »

Mijn kat blijft ook altijd lang buiten,maar komt altijd uit zichzelf thuis als hij honger krijgt.
Ik hoef hem nooit te roepen.

En soms slaapt hij de hele middag op zolder.....op de de nog onuitgepakte verhuisdozen. :lol:
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Annegret
Huiskat
Huiskat
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 apr 2009 19:59
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Kat miauwt op beetje rare tijden

Bericht door Annegret »

Mijn Stampertje wil altijd in de nacht aandacht en overdag rent hij voor onsweg.
Zit dan aan elke deur te krabben die dicht is en komt heel demonstratief achter op bed staan en als je hem dan wil aaien is hij weer weg.
Aaien mag alleen op de overloop en verder nergens.
Hoezo rare kater?
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kat miauwt op beetje rare tijden

Bericht door Uumie »

Onze katers lopen vaak de badkamer in en gaan daar in het rond miauwen. Bij George betekent het dat hij eten of aandacht wil. Morisson kondigt dingen aan. Hij miauwt voordat hij gaat drinken, voordat hij op de kattenbak gaat en nadat hij klaar is op de kattenbak. :lol: Verder aapt hij George na - als George miauwt om eten probeert Morisson synchroon te miauwen, haha.
Annegret, inderdaad apart. ;) Overloop = aaizone, hahaha!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
sherry-is-er
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 apr 2009 17:35
Locatie: Eindhoven

Re: Kat miauwt op beetje rare tijden

Bericht door sherry-is-er »

Ik kwam er gister achter dat mijn kat (Jacco) altijd begint met piepen en miauwen als ik naar boven ga.

Ik woon nog bij mn moeder thuis, en zij vertelde dat gisteren.
Jacco komt verder niet boven want mijn vriend is lichtelijk allergisch... dus wil graag wel in een bed slapen dat kattenhaar vrij is :-P
En ik heb ook nog een vogel en een vis op mn kamer, dus als Jacco maar even de kans krijgt dan schiet ie ook meteen naar boven en gaat ie bij de vissenkom zitten, en dan zet ik hem weer beneden en begint ie te miauwen en te krabben aan de deur.
Maar geef je hem dan wat lekkers ofzo dan is ie het ook meteen weer vergeten.

Maar het meest miauwt ie nog om aandacht.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Kat miauwt op beetje rare tijden

Bericht door sandy »

Ik weet soms ook niet waarom Jes mauwt, zij is de enige echt mauwerd hier.
Als ik haar hoor mauwen, en dat doet ze meestal niet zachtjes ga ik soms kijken wat er is..zit ze gewoon ergens in de gang of binnen en kijkt ze mij aan zo van wat mot je :eeh:
Ze loopt gewoon soms mauwend rond zonder aanwijsbare reden, ik denk dan maar dat ze haar stemgeluid interessant vind :lol:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
marian2778
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 mei 2009 12:05
Locatie: Almelo

Re: Kat miauwt op beetje rare tijden

Bericht door marian2778 »

Onze Disney is ook een echte miauwerd. 's Ochtends maakt hij me om zes uur miauwend wakker, alleen mij, als manlief later kan opstaan laat ie hem met rust.... :evil: , 's avonds als we naar bed gaan staat hij miauwend naast ons, als in "Ik wil mijn snoepje! :eclap: " Als hij dorst heeft en ik de kraan op de badkamer open moet doen, wil hij me al miauwend naar boven trekken...(Meneer heeft uiteraard een drinkbakje met vers water :edoh: ) Als ie buiten in de tuin is en ik roep hem, miauwt hij altijd even om te laten zien dat ie er nog is. Nu ik zelf zwanger ben, is het helemaal erg. Meneer is beschermend, en bedelt al miauwend om aandacht en kan soms een kwartier naast me zitten. Gewoon beetje kletsen en knuffelen. Hij heeft dan uiteraard het hoogste woord. Ach, en als hij een tijdje boven heeft liggen pitten, komt hij stampend de trap af, kopje om de deur, en hopla... 'Hallo, daar was ik weer! Aandacht, sil vous plait!'
Zo af en toe word ik er gestoord van, maar dan kijkt hij me aan met dat schattige kopje en dan smelt ik weer. Wat er ook gebeurt, tis mijn manneke! ;-)
"Dogs come when they're called; cats take a message and get back to you later." - Mary Bly
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Kat miauwt op beetje rare tijden

Bericht door Seemy »

Die van ons miauwt ook op rare tijden (wel weer fijn om te lezen hier dat dit dus wel normaal is ;-) ) .

Hij krijgt altijd voordat wij gaan eten zijn eten, als we aan het koken zijn meestal. Dan zitten wij daarna te eten en gaat hij voor ons langs lopen, zo heel demonstratief van 'ben ik in beeld', en dan hard miauwen. Iedere dag.
Wij dachten dat het kwam omdat wij dan zaten te eten en hij niet.
Dus we zijn nu een tijdje aan het proberen dat als hij gelijk met ons zijn eten krijt of hij dan nog zo loopt te miauwen...
Ja hoor!! haha nog net zo erg.
Als hij zijn dan eten op heeft komt hij de bijkeuken uitgelopen en dan precies hetzelfde demonstratief voor ons langs lopen, terwijl wij zitten te eten, en miauwen!

Hij zal het wel lekker hebben gevonden ofzo denk ik dan maar nu na al deze bovenstaande reacties ;-)
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kat miauwt op beetje rare tijden

Bericht door Uumie »

sandy schreef:Ik weet soms ook niet waarom Jes mauwt, zij is de enige echt mauwerd hier.
Als ik haar hoor mauwen, en dat doet ze meestal niet zachtjes ga ik soms kijken wat er is..zit ze gewoon ergens in de gang of binnen en kijkt ze mij aan zo van wat mot je :eeh:
Ze loopt gewoon soms mauwend rond zonder aanwijsbare reden, ik denk dan maar dat ze haar stemgeluid interessant vind :lol:
Haha ja, dat doet George ook! Soms is het omdat hij eten wil, maar andere keren weet ik echt totaal niet wat hij nou wil, haha!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kat miauwt op beetje rare tijden

Bericht door lievelijn »

Vlinder kletst ook graag.. maar wel eigenijk alleen als ze weet dat ze een reactie gaat krijgen ;-) want miauwen voor aandacht is wel heel fijn.. aandacht is gewoon fijn :lol:
ik <3 Vlinder
Plaats reactie