Kan een Britse Korthaar gewoon naar buiten?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
nita21
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:43
Locatie: Westmaas

Kan een Britse Korthaar gewoon naar buiten?

Bericht door nita21 »

Hallo,

Ik heb een vraag. Ik wil graag in mijn zomervakantie (6 weken want ik ben lerares) een kitten aanschaffen. Ik heb dan alle tijd om me er over ontfermen.

Volgende week ga ik bij een nestje britse kortharen kijken. Ik heb verdiept in het karakter van het beestje en ik denk dat dit ras het beste bij ons gezin past. Nou vroeg ik me wel af of deze katten gewoon lekker naar buiten kunnen. Over het algemeen is er 5 dagen van de week iemand thuis. De overige 2 dagen moet het beesie zichzelf vermaken. Mijn moeder zal in het begin best wel even willen kijken naar de kleine. Maar het zal ook wel eens gebeuren dat we bijvoorbeeld een weekendje weg gaan. Dat lijkt het mij voor het beesie beter dat zeel eens lekker naar buiten kan en zich buiten kan vermaken. Ik weet dat dat pas kan als ze 'geholpen' is hoor.

Zijn er mensen die ervaren zijn met britse kortharen en met mij van gedachten kunnen wisselen?
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Kan een britse korthaar gewoon naar buiten?

Bericht door Seemy »

Leuk dat je een britse korthaar krijgt :grin: , wij hebben er zelf ook 1 en hij is nu nog net geen jaar! Een schat!

Maar eerst even over dat je er 1 aanschaft. Wij hebben dat ook gedaan, en iedereen zei tegen ons 'daar komt wel een 2e bij" . Wij dachten eerst nou nee hoor :enaughty: , een is meer dan genoeg. Maar het is echt zo, helemaal als je veel werkt (weg bent)... neem er 2!! Het is echt leuker voor de kitten, vooral als je de mogelijkheid hebt (ook financieel natuurlijk) om er 2 te nemen! ;-) Denk daar over na ;-) .