Nieuwe woning en kitten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Nieuwe woning en kitten

Bericht door Lana »

Hoii
Ik heb even een vraagje voor een vriendin van mij!
Zij hebben een kat van 1 jaar (gister 1 geworden) ze willen daar nog een kitten bij zetten omdat Luca zich verveeld.
Ook hebben ze al een nestje op het oog en al een kitten gereserveerd.

Nu hebben ze te horen gekregen dat ze een appartement kunnen krijgen. Het hangt er een beetje om of ze er al in kunnen als het katje bij de moeder weg mag. Haar vraag is nu: Moet ik wachten om het katje op te halen tot dat we er wonen? Zodat allebei de katten tegelijk in de nieuwe woning komen en zodat ze maar aan 1 woning moet wennen?
Of kan ik het katje eerst aan de woning laten wennen waar ik nu nog woon? En daarna aan de andere woning? Dus ook eerst aan Luca laten wennen?

Wij zaten te denken dat het miss handig zou zijn als allebei de katten op de zelfde dag in die woning komen. Zodat ze allebei niet zoiets hebben van, ga weg, dit is mijn huis!
Wat zouden jullie doen?

Groetjes Ingeborg
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Nieuwe woning en kitten

Bericht door Siris »

Moeilijk zeg. Ik denk dat ik toch eerst de verhuizing af zou wachten.Verhuizing voor een kat is al stress genoeg (katten houden niet zo van veranderingen) en dan nog een kitten erbij = dubbele stress. Verder is het voor je vriendin denk ik ook makkelijker als ze er al wonen, want een kitten kost veel aandacht, liefde tijd enz..... En als je midden in een verhuizing zit, heb je denk ik al genoeg aan je hoofd.

Groetjes, Siris
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Nieuwe woning en kitten

Bericht door Uumie »

Als ik jouw vriendin was (ik leef me even in :-P ) zou ik ook wachten tot ze verhuisd zijn. Inderdaad vanwege eventueel territoriumgedrag, maar ook inderdaad wat Siris zegt. Als je vriendin al in haar nieuwe woning zit geeft dat natuurlijk meer rust aan haar hoofd en kan ze zich focussen op de poezebeesten.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Nieuwe woning en kitten

Bericht door Lana »

Ik zal het haar zeggen! Ben het wel met jullie eens! bedankt!
The good, the bad and the pussy!
Plaats reactie