Poes blaast in ene naar kat

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
2summer
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2009 22:16

Poes blaast in ene naar kat

Bericht door 2summer »

Het ging altijd goed met onze 2 katten. Tot onze poes (Jenny) een beetje ziek was, aan de antibioticakuur ging en nu genezen.
Maar sinds alweer 2 weken blaast Jenny als de kat (broer Berry) langs loopt of/ en wilt spelen. Ik vind het erg jammer en weet niet hoe ik dit moet aanpakken. Moet ik er wat mee? Ik wil het graag over hebben en dat ze weer aardig doet. Heeft iemand tips? Moet ik Jenny straffen voor haar gedrag? Ik denk van niet, want het is niet tegen mij en hier wordt ze alleen maar gestresster van.
cchicky
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2009 08:56

Re: Poes blaast in ene naar kat

Bericht door cchicky »

Hoi!!

Ik heb precies hetzelfde!!
Mijn kat moest gister naar de DA omdat hij een ontstoken oogje heeft en daarvoor oogzalf moet gebruiken. Mijn poes was alleen thuis gebleven en sinds wij terug zijn van de DA blaast en slaat ze (als de kat te dichtbij komt) als een gek! Ik vind het alles behalve gezellig maar weet ook niet of ik boos moet worden of het moet laten gaan.

Komt dit door de geur van de DA of de oogzalf? Ik hoop dat ze elkaar vandaag niet afmaken nu ik op t werk ben :eshifty:
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Poes blaast in ene naar kat

Bericht door Katrin »

Ik denk dat het komt door de geuren van bij de dierenarts en mogelijk van de zalf.
Dit zal verwarrend zijn voor de andere kat.
Straffen heeft denk ik geen zin, de kat zal niet weten wat het fout doet.
Mijn ervaring is dat het vanzelf weer goed komt.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Poes blaast in ene naar kat

Bericht door beestenbende »

Hier hebben wij ook die ervaring, zit inderdaad in de geur die ze meenemen en dat is onbekend, dus gaan ze blazen. Na een poosje is de geur weg en gaat alles weer normaal. Wat je kan doen om het proces te versnellen is een handdoek pakken en de blazende poes er even mee in wrijven en vervolgens de ander, dan is die geur van de da in ieder geval weg en zie je snel verbetering, is mijn ervaring tenminste. Succes!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
2summer
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2009 22:16

Re: Poes blaast in ene naar kat

Bericht door 2summer »

Bedankt voor de tips! Ik ga de handdoek uit proberen. Maar ik weet eigenlijk niet of de geur de oorzaak is.. Want ze gaan altijd samen naar buiten en het zijn eigenlijk binnenkatten.
Plaats reactie