Mandjes

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Kerone
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 apr 2009 20:07

Mandjes

Bericht door Kerone »

Hallo,

Toen ik 10 jaar geleden kittens kreeg had ik een hele mooie rieten mand met kussen gekocht voor ze. Ze hebben welgeteld 1 keer in de mand gelegen. In plaats daarvan hadden ze de rieten reismand uitgekozen om in te slapen, in te spelen, en om te slopen. Uiteindelijk de mand maar weg gedaan en de reismand laten staan voor ze.

Nu krijg ik over 4 weekjes 2 nieuwe kittens in huis, dus tijd om te kijken naar een mandje voor ze. Nou zijn er vele soorten mandjes, en in de dierenwinkel geven ze eigenlijk geen informatie waar ik iets aan heb, want 'tja dat is per poes verschillend' had ik ook zelf nog wel kunnen bedenken.

Vandaar dat ik de vraag hier maar eens stel. Wat voor soort mandje slaapt jou kat graag in? Of wat voor mandje wil hij / zij juist niet in slapen?

Alvast bedankt voor de info.
"There is no more intrepid explorer than a kitten."
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Mandjes

Bericht door Seemy »

Hier gaat het net zo hoor ;-)
Ik heb voor mijn verjaardag (vlak voordat we onze kat kregen) een hele mooie rieten bol gekregen met een lekker kussen erin, staat ook nog eens super mooi in de kamer :icon_shifty: maar en in slapen ho maar :lol:
Welgeteld heeft hij er 2 x in geslapen!!!

Ook had ik nog een ovaal zwart stoffen mandje gekocht en die had ik op de slaapkamer gezet; Sliep hij ook niet in (gewoon lekker bij ons op bed)

De rieten reismand wordt wel veel gebruikt!!!! :edance:
Goede aanschaf dus!
Het deurtje ligt altijd in de kast.
Afbeelding
Ik heb dat zwart ovalen stoffen mandje daarin gedaan (past echt precies! :grin: ) en daar slaapt hij echt heel vaak in.

Ook zo'n hangmatje voor aan de verwarming slaapt hij nog wel eens in en op de rugleuning van de bank.

En natuurlijk blijft de wasmand op de droger ook een super lekker slaapplekje!!
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Mandjes

Bericht door Katrin »

Ik heb ook 2 van die dure rieten manden, 1tje staat nu weer een paar maanden beneden en wil 1 kat er in slapen, daarvoor keken ze er niet naar om :-(
Heb vorig jaar ook een heel mooi kussen gehad, word niet naar omgekeken.
De oudste slaapt op de tafel, onder het pcbureau, of een stoel.
De middelste dus af en toe in het mandje, verder op de rugleuning van de bank, waar hij regelmatig in zijn slaap vanaf kukelt. :-P
De jongste op tafel, op schoot,en op een kussen wat op een kast ligt.
Wat af en toe ook leuk is is een kartonnen doos, kost niks, met een kussentje erin.

Veel plezier met je 2 kittens straks.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Mandjes

Bericht door Umimeis »

Die van mij slaapt nooit in mandjes, hij slaapt bij me op bed, of op de bank of op een oud opgevouwen laken op zolder.
Ik had voor Flea een (nep) bonte mandje gekocht en hij heeft daar nooit in geslapen, wel een paar keer erin gelegen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Mandjes

Bericht door Leonie89 »

wij hebben een radiatorhangmat die een paar keer in de week wordt gebruikt.. in de winter wat meer.. en we hebben deze:
Afbeelding
en daar wordt elke dag dankbaar gebruik van gemaakt.. erop, eronder of gewoon even lekker krabben of uitrekken tegen de zijkant..
ze ligt ook veel op de bank en bij ons in bed..

maar het allerliefst ligt ze bij ons op schoot.. :lol:
Gebruikersavatar
Kerone
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 apr 2009 20:07

Re: Mandjes

Bericht door Kerone »

Haha, het is toch heel fijn te weten dat ik niet de enige ben die dit is overkomen. Katten zijn zo lekker kieskeurig.
Ik heb nog steeds de rieten reismand staan. Hij is te veel gesloopt om een kat mee te vervoeren, maar als slaapplek doet het nog best geschikt. De kat die laatst is overleden lag er iedere dag wel even in. . De kat die ik nu heb ligt het liefst op de vensterbank, of op de krant of een tijdschrift. Maar ze speelt nog wel in en rond die mand. Hij ruikt dus ook naar haar en haar zus.

Is het verstandig om deze te gebruiken voor de nieuwe kittens, of is het beter een mand te kopen waar ze hun eigen geurtje aan kunnen geven, en echt hun eigen plekje van kunnen maken?
"There is no more intrepid explorer than a kitten."
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Mandjes

Bericht door Umimeis »

ik zou ze een eigen mandje geven, dan heb je minder kanz op ruzie.....of een groot kussen waar ze met z'n tweeen op kunnen kan denk ik ook wel. Maakt eigenlijk niet uit, het is maar wat jou het beste lijkt.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Mandjes

Bericht door Muizenis »

Ik zou dus gewoon voorlopig niets extra kopen... :lol:

Je hebt al een aantal plekkies waar ze kunnen en mogen liggen. Een kat "zoekt het zelf wel uit" ;-) Zoals je gemerkt hebt vinden ze juist de plekken die je niet speciaal voor hun aangeschaft/ingericht hebt het lekkerst om te luieren. Eigenlijk net als met speeltjes. Een propje papier vinden ze vaak leuker dan het duur aangeschafte speelgoed... Hoewel kieskeurig zijn de meeste katten met weinig tevreden zolang ze maar weten en voelen dat er van hun gehouden wordt :!: Lekker laten waaien... en koop maar wat lekkers voor ze van het uitgespaarde geld :-P

Groetties, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Mandjes

Bericht door Uumie »

Ik zou het ook even laten. ;) Wij hebben een rieten mandje, maar dat gebruikten ze alleen in het begin even. Onze twee katers liggen liever in een hangmat aan de verwarming, gewoon lukraak op de vloer, op de bank en noem maar op. En een kartonnen doos staat inderdaad vrijwel garant voor een lekker slaapplekje. ;)

Alvast veel plezier met de nieuwe kittens, heel erg leuk! :edance:
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Mandjes

Bericht door beestenbende »

Om eerlijk te zijn hebben wij nog nooit mandjes gekocht, omdat ze op de stoelen, bank, bed, vensterbanken, de trap liggen alles behalve de mandjes...Heb wel eens het idee dat we mandjes kopen omdat wij het zo leuk vinden, tenminste bij ons werkt dat zo :lol: Wel liggen ze veel op de krabpaal, dat dan weer wel.

Afbeelding
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Kerone
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 apr 2009 20:07

Re: Mandjes

Bericht door Kerone »

beestenbende schreef:Heb wel eens het idee dat we mandjes kopen omdat wij het zo leuk vinden, tenminste bij ons werkt dat zo :lol:
Haha, dat is zo waar. Ik zou het zo leuk vinden als de katjes samen in zo'n mandje gaan liggen. Maar of dat gaat gebeuren... Maar ja dat is ook wel het leuke aan katten, ze zijn zo lekker onvoorspelbaar. Nooit een saai moment met een kat.
"There is no more intrepid explorer than a kitten."
nes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 mei 2009 22:45

Re: Mandjes

Bericht door nes »

datzelfde probleem had ik dus ook.
Ik heb binnenkort ook 2 kittens en was ook op
zoek naar een "leuke" mand. Overal lees ik inderdaad dat
katten kieskeurig zijn en dat ze zelf hun eigen plekje opzoeken.
Ik kon toch niet laten om een rieten mand te kopen.
Ik heb gewoon een goedkope mand gekocht, mochten ze er geen
gebruik van maken, dan is het niet zo'n probleem. Ik had in het begin
echt de neiging om de leuke mand te kopen, en deze zijn erg prijzig.
Ik zie wel wat ze gaan doen. Moet nog 2 weken wachten.... en dan mag
ze eindelijk ophalen! :-P
Maar succes ermee!
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Mandjes

Bericht door Camoth »

Idem hier; heerlijke grote pluche mand gekocht: geen interesse.
Krabpaal met huisje: geen interesse
Krabmatje: geen interesse

Dus nu leg ik op de plaatsen waar Coco vaak slaapt fleecedekentjes neer zodat ze niet meer op de koude oppervlakten ligt en dat gaat prima. Vind ze heerlijk.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Mandjes

Bericht door lievelijn »

het enige soort mandje dat ik bij veel mensen zie slagen is t radiatormandje :grin: ken niemand bij wie de katten er nooit in liggen.

verder ligt ze hier voornamelijk in de dingen die er niet voor bedoeld zijn... een samlabak van de ikea is de fijnste plek die een kat zich kan wensen :roll:
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Mandjes

Bericht door Kiwi »

Wij hebben een rieten mand van de intratuin, mooi zwart/donker van kleur en incl kussentje.
http://img18.imageshack.us/my.php?image=mandrsd.jpg

De eerste week vonden ze het oninteressant, totdat ik de mand verplaatste naar een plekje dat ze als veilig beschouwden: ze sprongen er direct in! Nu kan ik de mand neerzetten waar ik wil, er ligt bijna altijd wel een poes in.
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Plaats reactie