Reiskoffer met kattenbakje erin??

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Zorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 dec 2008 15:28

Reiskoffer met kattenbakje erin??

Bericht door Zorro »

Hoi hoi,

Ik heb bij iemand gezien dat er een reiskoffer is waar een klein kattenbakje in zit. Ik wil deze graag hebben zodat onze kat een keer ergens mee naar toe kan. Zo hoef je niet een hoop te sjouwen.
Heeft iemand een idee waar je dit kan kopen/bestellen? Of heeft iemand een andere suggestie?

Alvast bedankt.
The greatest thing you'll ever learn, is just to love and be loved in return

Zorro en Rubah zijn de liefste! ;)
Gebruikersavatar
moppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 nov 2008 08:17

Re: Reiskoffer met kattenbakje erin??

Bericht door moppie »

helaas ik heb er nog nooit van gehoord of een gezien .
maar ik dacht dat katten niet zo reislustig zijn , ik heb altijd begrepen dat ze liever op 1 bepaalde plek blijven wat voor hun vertrouwd is , kan zijn dat ik dat verkeerd begrepen heb hoor .
heb je al een dierenspeciaalzaak geprobeerd daar zullen ze dat vast wel weten denk ik ;-)
succes :grin:
Gebruikersavatar
Zorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 dec 2008 15:28

Re: Reiskoffer met kattenbakje erin??

Bericht door Zorro »

Ja, daar heb ik al gekeken. Toch al een aantal dierenzaken afgelopen :p
Maar hoe lang kan een kat dan alleen zijn? We gaan over een aantal dagen naar Den Haag. We vertrekken de middag en blijven daar slapen. We willen dan 's morgens wel weer vroeg vertrekken om snel bij ons lieve zwarte katje te zijn.
Maar zo'n dag is toch lang voor een kat? Of kan ie dat best hebben?
The greatest thing you'll ever learn, is just to love and be loved in return

Zorro en Rubah zijn de liefste! ;)
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Reiskoffer met kattenbakje erin??

Bericht door Katrin »

Ik denk dat dat niet zo'n probleem hoeft te zijn voor een kat,
je moet toch ook wel eens weg kunnen?
Als je maar genoeg eten en drinken klaar zet dat is natuurlijk belangrijk.
Ik denk dat je een kat indien mogelijk meer plezier doet door hem thuis te laten, in zijn eigen omgeving, dan hem mee te nemen.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Reiskoffer met kattenbakje erin??

Bericht door lievelijn »

ik ben het niet helemaal eens met bovenstaande.. Vlinder vindt het leuk om in der reismand mee te gaan...
naar mijn ouders doen we ongeveer in 3kwartier en dat gaat prima... langer weet ik niet natuurlijk. merk dat Vlinder liever met de mand meegaat dan dat ze alleen thuis zit voor lange tijd dus ja..
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Reiskoffer met kattenbakje erin??

Bericht door Leonie89 »

om even terug te gaan naar de originele vraag ;-)
een reiskoffer met een kattenbakje ken ik niet.. ik ken ze wel met een voerbakje erin..
dan mag het wel een flinke reiskoffer zijn als je er ook nog een kattenbak bij in wil........... en als het omvalt of et veel schommelt heb je alles door je reiskoffer liggen.. :???: zo vaak doen katten hun behoefte niet, en ze zijn erg kieskeurig wat de plek betreft, dus ook al zou je een bak hebben met een kattenbak erin is het nog maar de vraag of ze em gaan gebruiken en het niet gewoon ophouden.. ik weet niet hoe lang de bedoeling was dat je kat in die bak zou moeten?
Gebruikersavatar
Zorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 dec 2008 15:28

Re: Reiskoffer met kattenbakje erin??

Bericht door Zorro »

Het bakje is best wel klein, kleiner dan een A4-tje. Maar de reiskoffer zou wel redelijk groot zijn inderdaad. Het bakje zat ook met een kliksysteem vast.
(Misschien hebben die mensen het zelf gemaakt ofzo...)
Mij leek het handig omdat je dan niet je reiskoffer en kattenbak mee hoefde te nemen.

De kat zou toch wel een 1 uur + 15 min in de auto zitten. Best wel lang.. Zou ie dan zijn behoefte op kunnen houden?

En dan meteen door naar het volgende... ik heb op internet een tuigje gezien wat je als autogordel in dat ding kan klikken. Zo kan ie op de achterbank zitten. Ik vond het hilarisch en leuk. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
The greatest thing you'll ever learn, is just to love and be loved in return

Zorro en Rubah zijn de liefste! ;)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Reiskoffer met kattenbakje erin??

Bericht door Umimeis »

:ehand: Ga je werkelijk echt reizen met je kat? Ik zou dat echt niet doen, daar maak je namelijk de meeste katten niet blij mee.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Zorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 dec 2008 15:28

Re: Reiskoffer met kattenbakje erin??

Bericht door Zorro »

Dat wil ik dus testen. Ik weet niet of ie het leuk vindt.
Mocht ie het niet leuk vinden dan is dat de 1e en laatste keer. Maar ik lees verschillende meningen.. dus ik vind het moeilijk wat ik ermee moet doen..
The greatest thing you'll ever learn, is just to love and be loved in return

Zorro en Rubah zijn de liefste! ;)
Gebruikersavatar
Tinkerbeller
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 apr 2009 21:42

Re: Reiskoffer met kattenbakje erin??

Bericht door Tinkerbeller »

Hoi Hoi

Ik snap wat je bedoeld ik heb je een PB-tje gestuurd met een linkje.
Hopelijk is dat wat je bedoelde.
*** Liefs Tinker ***
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Reiskoffer met kattenbakje erin??

Bericht door Umimeis »

Zorro schreef:Dat wil ik dus testen. Ik weet niet of ie het leuk vindt.
Mocht ie het niet leuk vinden dan is dat de 1e en laatste keer. Maar ik lees verschillende meningen.. dus ik vind het moeilijk wat ik ermee moet doen..
Ja, dan is proberen de beste oplossing! Succes!
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Reiskoffer met kattenbakje erin??

Bericht door lievelijn »

ik zou het rustig aan opbouwen. de eerste xen dat vlinder mee op pad ging was een kwartiertje (Naar de dierenarts en weer terug) de 2e xen was een half uurtje (met de bus naar de da) en daarna al 4x 45 min. ze wordt helemaal blij als der reismand te voorschijn komt dus ik zou het gewoon maar proberen!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Reiskoffer met kattenbakje erin??

Bericht door Leonie89 »

voor een uur en 15 minuten hoef je echt geen kattenbak in je bench te hebben hoor.. voor een dierenartsbezoekje zijn wij altijd wel een uur van huis en dan wordt er ook niet geplast, dus daar zou ik geen lompe reiskoffer voor nemen..
en dat riempje.. sorry, maar veel mensen zien een kat als een kleine hond.. maar dat zijn ze dus niet.. katten zijn gehecht aan hun eigen huisje en omgeving.. even aan het tuigje als ze niet buiten komen, kan heel spannend zijn, maar het zijn geen hondjes die je uit kan laten en gezellig op een zondagmiddag mee neemt naar je moeder..
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Reiskoffer met kattenbakje erin??

Bericht door Umimeis »

:roll: ik denk dat mijn kat een identieteitscrisis heeft, hij doet soms nogal honds.....
Hij likt me af als ik een dag, middag of avond weg ben geweest hihi en hij kwispeld erbij :lol:

Ook loopt hij me wel eens als een hondje achterna als ik buiten ben....
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Reiskoffer met kattenbakje erin??

Bericht door lievelijn »

elvedinenleonie schreef:voor een uur en 15 minuten hoef je echt geen kattenbak in je bench te hebben hoor.. voor een dierenartsbezoekje zijn wij altijd wel een uur van huis en dan wordt er ook niet geplast, dus daar zou ik geen lompe reiskoffer voor nemen..
en dat riempje.. sorry, maar veel mensen zien een kat als een kleine hond.. maar dat zijn ze dus niet.. katten zijn gehecht aan hun eigen huisje en omgeving.. even aan het tuigje als ze niet buiten komen, kan heel spannend zijn, maar het zijn geen hondjes die je uit kan laten en gezellig op een zondagmiddag mee neemt naar je moeder..

nee inderdaad... een kat is geen mini hond.. een kat heeft een kop op zijn lijf ;-) en dat zul je weten ook..
ik denk dat je je kat best tot een bepaalde hoogte aan reizen kan laten wennen.. maar het is inderdaad geen hondje dat je overal mee naar toe kan nemen..
ik <3 Vlinder
Plaats reactie