Katten hebben ruzie gemaakt

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ChuckDexter
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 feb 2009 13:55

Katten hebben ruzie gemaakt

Bericht door ChuckDexter »

Hallo,

Vandaag heb ik mn katten lekker naar buiten gelaten omdat het zo'n heerlijk weer was.
Ze gaan altijd aan een tuigje (hebben ze geen problemen mee).

Nu zaten ze allebei vast in de struiken en om een bezemsteel. Toen ik ze probeerde los te halen, begonnen ze enorme ruzie te maken. Ik heb er eentje te pakken kunnen krijgen en los kunnen maken. Ik had hem dus vast. Ineens begint die heel erg tegen te stribbelen en zette die zn klauwen helemaal vastgedraaid in mn zij (auw). Ik heb hem binnen kunnen krijgen en van mij los kunnen krijgen zonder dat ik mn halve huid op mn zij miste.
Hij rende meteen de slaapkamer in onder het bed.

Toen ben ik de ander gaan halen en heb ik naar binnen gebracht. Die was kwaad en sprong met zn klauwen uit tegen mn been (dus dat ligt ook helemaal open). Uit paniek heb ik hem van mn been afgemept. Hij begon te blazen en dat rare geluid te maken dat ze doen als ze boos zijn.

Ik ben snel de slaapkamer ingerend naar mn andere kat en heb de deur dichtgedaan. Ik probeerde de kat die daar was gerust te stellen en kon hem ook even aaien. Daarna begon hij te blazen en kroop weer onder het bed. Ik kreeg hem daar niet vandaan. Ik kon het niet goed zien maar volgens mij heeft ie aan zn achterpoot een teen kapot, er ligt in ieder geval bloed door het hele huis. Maar ik kan hem dus niet aanhalen dus kan helaas niks aan die teen doen.

De ander heb ik even opgesloten op de badkamer en heb toen de slaapkamerdeur open gezet zodat die ander langzaam eruit kon komen. Ondertussen ging ik even mn been verzorgen en toen heeft die ene kat de badkamerdeur open gekregen want ik zag ze ineens bij elkaar zitten. Ik schrok me rot, maar gelukkig hadden ze geen ruzie meer.

Ik zit nu maar rustig op de bank dit te typen en die wat ik op had gesloten komt alweer bij me en ik kan hem al aaien.
Die ander durft nog niet echt bij me te komen.

Wat kan ik doen? Moet ik gewoon rustig afwachten? Want ik wil graag even zijn poot bekijken..
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Katten hebben ruzie gemaakt.

Bericht door beestenbende »

Ze zijn waarschijnlijk in blinde paniek zo gaan reageren. Dus even laten rusten en ze bij laten komen,dan kan je straks vast wel even naar het pootje kijken. Als een kat het gevoel heeft dat hij vast zit en niet wegkomt is dit een heel natuurlijke reactie, dus maak je niet teveel zorgen.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
ChuckDexter
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 feb 2009 13:55

Re: Katten hebben ruzie gemaakt.

Bericht door ChuckDexter »

Ze zijn nu al een heel stuk rustiger.
Net hebben ze nog even naar elkaar staan blazen, maar verder niks meer.

Ze liggen allebei lekker te slapen en de ene heeft uitgebreid zn poot af zitten likken, ik heb het even snel kunnen bekijken en het valt reuze mee :)
Plaats reactie