Speeltje is 'uit'

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Speeltje is 'uit'

Bericht door yana »

We hebben een poes hier, die is vrij 'veeleisend' mbt de speeltjes. Als kitten was ze dol op de veerstok, nu niet meer. Toen dol op zilverpapier balletje, vooral tennissen en rennen, apporteren, nu nog maar af en toe. Toen vonden we kiekeboe uit met dat balletje, vond ze súper, nu word dat ook weer minder..
Kan zijn dat het ook aan ons ligt, dat we haar 'overspelen'. Ik zie graag dat ze ok is, en spelen is een goed teken. Ik probeer dus misschien te vaak of ze wil spelen?
Om de paar dagen wil ze nog wel goed tekeer gaan hoor, met rennen en kiekeboe, maar niet dagelijks. Misschien word ze ook wat bezadigder? Ze wordt 6..
Maar ik ben zo bang dat ze straks niks meer leuk vind, tenminste dat we niet kunnen vinden wát ze nou leuk vind.
Want ze geeft wel vaak aan dat ze 'iets' wil; dan mauwt ze, strijkt ze langs je benen, je weet wel..
Hebben jullie ook kieskeurige katten wat spelen betreft?
Zal ze zelf wel weer wat ontdekken dat ze leuk vind?
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Speeltje is 'uit'

Bericht door beestenbende »

Volgens mij biedt je genoeg speel afleiding aan. Maar een kat is net als kinderen op een gegeven moment uitgekeken op een bepaald spel. Haal je dat spel na ca 2 maanden weer te voorschijn, dan is het ineens weer interesaant. Maar bied je zoveel spelletjes aan omdat je kat geen speelkameraadje heeft aan een andere kat? Meestal als een van onze katten ons kopjes geeft op de benen willen ze alleen maar aangehaald worden, soms wel spelen, veelal met een balletje of muis. Maar zijn niet echt veeleisend ofzo, misschien komt dat omdat wij 5 katten hebben, dus is er altijd een kameraadje in de buurt. Pas inderdaad op voor overspel, succes!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Speeltje is 'uit'

Bericht door Seemy »

De goedkoopste speeltjes blijven het leukst... :lol: al die andere gekochte speeltjes is de lol snel af!
Af en toe geven wij onze kater een rietje (vind hij echt heeeeel leuk). Nu heb ik gewoon een stuk draad/wol, onderin heb ik een lusje geknoopt en hij moet dat dan pakken. Pluim met veer blijft ook leuk en alles wat aan een touwtje hangt ook. Verder pingpong balletjes, daar reest hij mee door de kamer :lol:
Gewoon afwisselen met speeltjes, dan blijft het ook leuk!

Wat bij ons ook een favoriet spelletje is...; THE HAND
Een oude kniekous of lange sok om je hand en onderarm doen en dan daarmee met hem stoeien.
Hij is daar helemaal gek op!!! :edance: Het voordeel ervan is als hij dan wil bijten hij in de sok bijt en niet in je arm of vingers. Het is echt leuk!! Als we die sok laten zien dan komt hij er gelijk aan rennen, miauwen en spinnen. :edance:
yana schreef:Toen vonden we kiekeboe uit met dat balletje
:lol: hahaha grappig die naam! Zo verzint iedereen zijn eigen dingen/spelletjes he??
Wat doe je dan precies met een balletje en kiekeboe??
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Speeltje is 'uit'

Bericht door yana »

Verder vind ze eigelijk niks écht leuk. Muisjes niet, andere balletjes niet..Ze is heel erg 'verwend' wat dat betreft.
Ze speelt ook liefst mét ons, niet met de 4 andere katten. Ook omdat het een ragdoll is misschien, dat zijn vaak net hondjes, zo baasgericht. Ze móet altijd bij je zijn, achter je aan lopen.. :roll:
Hebben jullie ook zulke mensgerichte katten?
Kiekeboe; met een handdoek aan het handdoekenrek bijvoorbeeld; die hang ik nét boven de grond zodat ze nog nét een spleetje (en dus balletje) ziet. Met die uitstekende lap van bedovertrek idem.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Speeltje is 'uit'

Bericht door yana »

Hebben jullie katten ook dat wisselvallige mbt spelen? Ene dag is het nét een wervelwind, dan soms paar dagen niet vooruit te bránden, dan weer paar dagen wervelwind.. :shock:
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Speeltje is 'uit'

Bericht door beestenbende »

ja zeer herkenbaar, niets zo veranderlijk als een kat...haha.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Speeltje is 'uit'

Bericht door Lotte »

ja hoor, zeker herkenbaar.
Wij hebben ook een doos vol speeltjes die een tijdje geweldig waren, maar waar nu niet meer naar omgekeken wordt.
Ik merk wel dat als een speeltje een tijd weg (opgeruimd) is geweest en dan weer eens terug komt, dat er dan meer intresse in is. Niet bij alle speeltjes overigens.
Verder merk ik dat er geen "overschot" aan speeltjes moet zijn. 1 speeltje is interessanter dan keuze uit 4.

Wisselend in spel zijn ze bij ons ook. Ze hebben echt die "bevliegingen".
Vooral sinds ze ook bijna elke dag even buiten komen, merk ik dat ze binnen veel minder spelen
(geef ze eens ongelijk, een blaadje is veel leuker dan zo'n suffe nepmuis)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Speeltje is 'uit'

Bericht door rieneke »

ik rouleer de speeltjes, en bewaar ze in een trommel met stukken valeriaanwortel er in.
of ik doe er een paar druppels valeriaantinctuur op, steeds weer een succes!
Plaats reactie