Mijn kat krabt de deuren kapot

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
filou
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2009 09:41

Mijn kat krabt de deuren kapot

Bericht door filou »

Hey ik ben Caroline en nieuw op dit forum, Ik heb mijn kattin nu een jaar (niet gestereliseerd) en sinds een aantal maanden moet ze van ons apart slapen daar ze ons 's nachts wakker houd, ze heeft een grote ruimte om 's nachts te slapen. We lieten onze slaapkamerdeur gesloten, nu zitten er al zelfs 2 kamers tussen want filou, heeft zo om het uur precies behoefte om naar onze kamer te komen, dus wat doet ze nu? aan de onderkant van de deur krabben, en zijn zelfs al stukken hout uit de deur en dan komt er ook bij dat ze heel hard miauwt, wat kan ik hiertegen doen? Ik slaap heel slecht 's nachts...

Bedankt
Caroline
Laatst gewijzigd door Admin op 21 feb 2009 12:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast: gebruik nooit alleen hoofdletters.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Mijn kat krabt de deuren kapot

Bericht door Leonie89 »

ik denk dat ze eenzaam is of zich verveelt en bij jullie wil zijn om te spelen.. je kan proberen haar overdag wakker te houden door veel met haar te spelen.. in de hoop dat ze dan s nachts meer slaapt omdat ze gewoon moe is.. ook kun je haar s avonds eten geven.. katten gaan na het eten vaak slapen..
en voor de lange adem.. telkens als ze iets doet wat ze niet mag, zeg 'nee' op een strenge toon en zet haar ergens neer waar ze wel mag zijn.. met de hoop dat ze het na een tijdje snapt..
onze kat kan s nachts ook superactief zijn, hoe vaak we overdag ook met haar spelen.. wij hebben de slaapkamerdeur altijd open, maar ze blijft meestal in de woonkamer omdat daar alle leuke speeltjes liggen..
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Mijn kat krabt de deuren kapot

Bericht door beestenbende »

Als ik het goed begrijp mocht ze eerder wel op de slaapkamer komen en nu niet meer, omdat het jullie nachtrust verstoord..
Ik denk dat zij hieraan moet wennen en haar ongenoegen laat blijken door te gaan slopen. Misschien is het een idee om haar aan te leren in een mandje te slapen op jullie kamer? want ik denk dat het moeilijk te verkroppen is voor een poes om ineens niet meer, zo gezellig op de kamer te mogen. Bij ons is het juist andersom gegaan. Eerst mochten ze niet op de slaapkamer komen en nu liggen ze vaak met zijn vieren bij ons in de kamer, maar iets aanleren is altijd makkelijker dan iets afleren. Ik hoop dat een mandje de uitkomst is voor jullie en de poes. Hou je ons op de hoogte?
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
filou
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2009 09:41

Re: Mijn kat krabt de deuren kapot

Bericht door filou »

hey terug,

Ze heeft verschillende mandjes... Dat is het hem niet. Ze laat ons rustig slapen tot een uur of 5 smorgens en dan springt ze in mijn gordijnen, ik denk om me wakker te maken. Nu laat ik ze weer bij me slapen, maar als ze het zot krijgt smorgens zet ik ze apart. Dat gaat toch al iets beter en dan krabt ze niet zo...

Bedankt alvast xxx
Gebruikersavatar
lizzy123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 31 dec 2009 16:20

Re: Mijn kat krabt de deuren kapot

Bericht door lizzy123 »

Goofy† die krate altijd aan de deur toen ze naar binnen wou of naar buiten, dat was zo'n heel piepend geluid ook zaten er altijd krassen op de deur
groetjes iris en Afbeelding van tijger en lizzy.
Plaats reactie