Voeding van een 17 weken kitten

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
jackytje18
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2009 21:36
Locatie: tilburg

Voeding van een 17 weken kitten

Bericht door jackytje18 »

ik heb even een kleine vraag
mijn kat die krijgt bijna 5 keer op een dag eten s'morgen's krijgt ze een half blikje katvoer en dan ook nog wat brokjes voor dat ik naar school ga.
mijn vader die komt tegen half 1 bij mij thuis en dan krijgt ze weer een half blikje eten. als ik thuis kom van school dan krijgt ze van mij halve van een blikje kat voer en dan s'avond's als ik naar bed ga krijgt ze weer en dan doe ik ook nog wat brokjes erbij
mijn ouders zeggen dat ze te weining eten krijgt kan dat zo z'n of eet ze genoeg
hoop graag iets van jullie mening te horen


groetjes jacky
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: even een vraagje over de voeding van een 17 weken kitten

Bericht door Sandra W »

Persoonlijk zou ik het met een kittentje van deze leeftijd totaal anders aanpakken, namelijk veel meer brokjes geven en veel minder blikvoer, want daar zitten totaal geen bouwstoffen in die ze nu hard nodig heeft aangezien ze volop in de groei zit.

Gewoon een onbeperkte hoeveelheid brokjes neerzetten en dan eet ze daar gedurende de dag van wat ze lekker vindt als ze honger heeft en dan voor de tractatie 1 keer per dag een half blikje blikvoer. Zo krijgt ze voldoende bouwstoffen binnen, heeft ze geen honger en krijgt zo ook nog iets lekkers.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
michellexxxx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jun 2009 13:14

Re: Voeding van een 17 weken kitten

Bericht door michellexxxx »

Ik moet het eens zijn met Sandra, ik heb nu een kitten van 14 weekjes en hij krijgt onbeperkt kittenbrokjes van royal canin en savonds rond een uurtje of 8 krijgt hij een half zakje of blikje gourmet :)
Plaats reactie