Verharen en witte en zwarte dingetjes

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Gesloten
lindabijl
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2008 22:05

Verharen en witte en zwarte dingetjes

Bericht door lindabijl »

Onze Boo is op het moment flink aan het verharen. Haar witte en zwarte haren zijn overal terug te vinden. Gelukkig lees ik hier op het forum dat het verharen normaal is in de nazomer en heb ik een kammetje aangeschaft om de haren op te vangen.
Wel zet ik vraagtekens bij de andere dingetjes die uit haar vacht/van haar huid komen. Het zijn wit en zwarte balletjes en sliertjes van een milimeter. Kunnen dit een soort van dooie huidschilfers/haarzakjes zijn? Of moet ik me zorgen gaan maken over luizeneitjes of iets dergelijks? Ik kan geen beestjes/eitjes in haar vacht ontdekken.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! :eshifty:
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Verharen + witte en zwarte dingetjes

Bericht door Kattenbella »

Heb je haar al ontvlooid? Druppels van Stronghold of Advantage doen wonderen.
Deze druppels zijn verkrijgbaar bij je dierenarts.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sterrre
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2008 20:47

Re: Verharen + witte en zwarte dingetjes

Bericht door sterrre »

onze kitten had luizen dat zag eruit als witte schilfers en als je heel goed keek zag je er wat tussen bewegen
de luizen die bewegen zagen er wittig uit met een klein oranje kopje...
als je echt niets ziet bewegen zullen het wel gewoon schilfers zijn
maar voor de zekerheid zou ik hem wel een kuurtje stronghold geven (druppeltjes in de nek)
lindabijl
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2008 22:05

Re: Verharen + witte en zwarte dingetjes

Bericht door lindabijl »

Nou, kuurtje stronghold heeft geholpen! Toch vlooien! Waarom ik het voor de zekerheid niet eerder heb gedaan is me een raadsel. We zijn nu in ieder geval flink aan het kammen! Bedankt voor de reacties!
Gesloten