Een vrolijk verhaal

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Een vrolijk verhaal

Bericht door loonsy »

nog geen jaar hebben we onze kater Toni, hij is twee jaar jong, met een fris speels en eigenwijs karakter. ik woon in een kattenbuurt en sinds kort heeft hij een 'vriendje' gemaakt. hij speelt echt met hem; daarmee bedoel ik dat soms als ik uit het raam kijk ik twee katten tegenover elkaar zie zitten (die overegens erg veel op elkaar lijken) die elkaar uitdagen tot een potje sparren.

ze zijn zo leuk bezig... elkaar benaderen met het hele lichaam naar de ander gedraaid (schuin dus eigenlijk) kleine tikjes tegen het hoofd en de pootjes, kleine knauwtjes naar oren en pootjes... en dat wel een uur achtereen.

als we onze kat buiten laten en de ander staat voor de deur (wat vaak gebeurt) begroeten ze elkaa door hun hoofdjes bij elkaar te zetten en vrij langduurig zachtjes geluiden te maken en te snuffelen. dan lopen ze samen weg... de hort op.

soms lijkt het er op dat als wij Toni binnen laten hij zijn 'vriendje' mee naar binnen uitnodigd. hij mauwt zachtjes en blijft kijken naar zijn maatje terwijl hij op de drempel van het huis staat. aangezien ze zulke goede maatjes lijken te zijn vinden we het niet erg af en toe bezoek te hebben maar de andere kat (poes of kater? ik weet het niet) is te schuchter... lekker laten zo dan maar :D

maar toch... ik vroeg me af of iemand dit gedrag herkent? ik wordt er heel blij van dat ik weet dat hij een maatje heeft maar ik heb het nog nooit eerder gezien!
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: een vrolijk verhaal

Bericht door rissie »

Dit komt mij heel bekend voor zo heeft tommie van mij ook een vriendje de kater van de buren(redtep)

De 1e keer dat tommie buiten was had ie gelijk ruzie met een andere kater, Redtep ging er tussen staan en joeg die andere kat weg.

Als tommie over de schutting gaat zit ie onderaan te wachten tot zijn vriend ook komt.

Redtep mag uit zijn bak eten alles.

Het zijn echt jut en jul. Nu hebben de buren een nieuwe kater erbij en komt redtep niet meer bij ons binnen, wat die wilde niet meer naar huis vanweg die ander hahahah.

Maar ze gaan nogsteeds samen op pad en onze nieuwe kater simba gaat gezellig mee.
Gesloten