Kater versus kattin

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
dynamitejane
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mei 2008 22:14

Kater versus kattin

Bericht door dynamitejane »

hoi,
heeft iemand met het volgende ook ervaring?
sinds een week zijn Tequila en Tabasco onze nieuwe huisgenoten.
Nu zag ik gisteren op Animal Planet een dame die zei dat katers veel aanhankelijker zijn dan kattinnekes. Toevallig is Tabasco veel aanhankelijker dan Tequila, en bij onze vorige poezen, 2 katers en 1 kattinneke was dit ook zo. Is dit toeval of hebben jullie hier ook al ervaring mee?

grtz
Dynamitejane
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: kater versus kattin

Bericht door Shaz »

Ik heb alleen maar katers en dat zijn inderdaad enorme knuffels. Als we thuis zijn en op de bank zitten komt er altijd wel eentje knuffel en vaak staat de volgende al klaar voor als hij uitgeknuffeld is :lol:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: kater versus kattin

Bericht door daantje »

Hihi, hier is het net andersom. Wij hebben alleen maar poezen en 3 van de 4 zijn echt enorme knuffels (geworden, want in het begin was het beslist anders).
We merken ook veel verschil nu we geen hondje meer hebben, de meiden zoeken ons steeds meer en meer op.
Ik denk dat het toch echt afhankelijk is van de genen. En of die nu in een kater of in een poes zitten.... Volgens mij maakt het niet zo gek veel verschil ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
norma
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 okt 2008 09:52

Re: kater versus kattin

Bericht door norma »

dimitri is ons vrouwtje,maar die is zo dominant,die wil niet geaaid worden.
tewijl pucca ons mannetje wel geaaid wil worden.die vindt het heerlijk :edance:
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: kater versus kattin

Bericht door Sandra W »

Ik heb vier katten waarvan ik van beide soorten twee heb. Daarvan zijn de twee katers en één van de poezen heel knuffelig en één poes is dat helemaal niet. Dat is dus bij mijn katten niet zo heel erg geslachtsgebonden. Maar de katers komen wel graag op schoot en de aanhankelijke poes niet, dus wie weet klopt je theorie wel dat katers aanhankelijker zijn :-).

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
fazerdriver
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 sep 2008 15:16
Locatie: Veldhoven

Re: kater versus kattin

Bericht door fazerdriver »

Ik heb zelf twee katers, waarvan er een heel aanhankelijk is en bijna altijd bij mij komt liggen als ik op de bank zit, de andere ligt toch liever lekker op de andere bank, maar dan wel zo dicht mogelijk bij mij. En af en toe komt hij dan even knuffelen, maar na 3 keer kroelen is hij toch weer weg.
Dus ik denk dat het toch wel een beetje per kat afhankelijk is, al hoewel ik geen ervaring heb met poezen.

Groetjes,
Karin
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: kater versus kattin

Bericht door Uumie »

In mijn ervaringen is het juist andersom... onze katers waren altijd minder aanhankelijk dan onze poezen. Maar het zal ook gewoon met de situatie en het karakter van de kat te maken hebben denk ik. Mijn poes die thuis bij mijn ouders woont krijgt geen genoeg van op schoot liggen en kopjes geven, en de kater die mijn vriend en ik in ons appartement hebben is juist heel onafhankelijk. Ik vraag me toch af hoe zo'n groot karakterverschil tot stand komt :S
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: kater versus kattin

Bericht door beestenbende »

hier hebben wij 4 poezen, 3 daarvan zijn aanhalig,de een wat meer dan de ander. en de 2 katers zijn echt bij ons opgegroeid en weten niet beter dan dat ze knuffels krijgen. Echt verschil tussen katers en poezen is er hier dan ook niet.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
julie en micha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 okt 2008 20:48
Locatie: Tilburg

Re: Kater versus kattin

Bericht door julie en micha »

Over het algemeen zijn katers wel wat aanhankelijker dan poezen. Mijn kater is ook een ontzettende knuffel en mijn poes juist niet. Maar in het asiel zie ik toch wel verschil hoor. Het hangt helemaal af van het karakter van de kat. We krijgen vaak genoeg poezen binnen die ontzettend aanhankelijk zijn en we krijgen ook vaak genoeg katers binnen die heel erg op zichzelf zijn en dus bijna geen aandacht willen. Maar heel vaak is het wel zo dat katers wat aanhankelijker zijn dan poezen.

Groetjes Cindy
Gebruikersavatar
Morgan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 mar 2009 23:32
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kater versus kattin

Bericht door Morgan »

Onze poes is een enorme knuffelpoes, die ligt het liefste de hele dag op schoot te kroelen.
Onze kater ligt liever alleen, maar als hij een knuffelbui heeft, dan gaat hij ook helemaal los.
Hij gaat dan uit zichzelf op zijn rug liggen met alle poten wijd, zo van aai mij over mijn buik en wel nu :-P
Echt heel schattig.

Maar mijn vorige 2 katten waren jeweetwelkaters, en daar was de ene ook een knuffeldier en de ander zwierf liever buiten rond.
Het is dus erg verschillend.
"You can't help that. We're all mad here."
The Cheshire Cat from Alice in Wonderland
Plaats reactie