tips voor een nieuw huis

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
sabien111
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2008 20:42

tips voor een nieuw huis

Bericht door sabien111 »

ik ben opzoek naar een nieuw huis voor mijn 3 jarige kater.
in mijn directe familie- en kennissenkring kan ik niemand vinden die hem wil hebben.
het is nu natuurlijk ook een rottijd met al die nestjes.

we kunnen hem alleen echt niet langer houden. het zit namelijk zo:
wij hebben sinds een jaar een poes in huis. helaas zijn we vaak weg waardoor ze alleen is. dachten wij lief voor haar te zijn en er een vriendje bij te nemen.
ze hoeft duidelijk geen vriendjes en slaat de lieverd van een kater half aan stukken.

de kater probeert terug te slaan, maar hij is niet snel genoeg. zo gaat het nu al weken. de poes krijgt ook steeds beter in de gaten dat ze kan slaan, maar niks terug krijgt.

het is erg zielig voor de kater die zo graag vrienden wil maken.

zoals jullie snappen is het voor mij van belang dat ik snel een nieuw huis vind.

heeft iemand tips waar ik een kans maak?????
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: tips voor een nieuw huis

Bericht door Sandra W »

Ik vrees dat je misschien je kater naar het asiel moet brengen als je niemand anders kunt vinden (dat is helemaal niet leuk natuurlijk, maar via Markplaats weet je helemaal niet of je kat een goed nieuw huis krijgt). Hou wel rekening met een wachtlijst i.v.m. de zomerdrukte.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: tips voor een nieuw huis

Bericht door Kattenbella »

Het moet zeker lukken een kater van drie jaar via een goed asiel te plaatsen. Dit is zeker zielig voor hem. Misschien kan je hem in de tussentijd een veilig plekje in een bench geven.
Succes en sterkte!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: tips voor een nieuw huis

Bericht door Leonie89 »

een kater van 3 maakt zeker kans in een asiel.. zijn karakter is, als ik het goed lees, ook prima, dus nog meer kans op een nieuw baasje.. het zak inderdaad even wachten zijn voor een plekje in de nu overvolle asiels, maar ik zou em zeker niet op marktplaats zetten.. in het asiel weet je zeker dat hij op een goed plekje terecht komt..
heel veel succes met het vinden van een nieuw thuis voor de kater..
sabien111
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2008 20:42

Re: tips voor een nieuw huis

Bericht door sabien111 »

bedankt voor jullie reacties!!!!!

puma is best een kennig en moest best even wennen aan ons. daarom ben ik bang dat hij zich zelf niet goed kan verkopen in een asiel.
wel heb ik kunnen regelen dat het asiel puma met een lief verhaaltje op hun site hebben geplaatst.
helaas heb ik daar nog geen reacties op.

een vriendin van mij is op het moment aardig op weg haar vader over te halen en ze wordt gesteund door haar moeder en broer.

ik hoop zelf dat dat wat wordt. dan hoef ik puma niet uit het oog te verliezen, want het is echt al een beetje m'n maatje aan het worden.

maar als iemand verder nog tips heeft ik hoor het graag.
Gebruikersavatar
Beestje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 mar 2007 00:51

Re: tips voor een nieuw huis

Bericht door Beestje »

Misschien kun je een foto plaatsen.
Dan kunnen wij zien hoe lief de poes is.
Wie sturen kan zeilt bij elke wind
Gesloten