Mijn arme Misfit inslapen of niet?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
misfit
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2008 14:52
Locatie: Spijkenisse

Mijn arme Misfit inslapen of niet?

Bericht door misfit »

Hallo allemaal,

Ik heb een ontzettende lieve kat van 8 jaar genaamd Misfit.
Sinds een aantal maanden is hij ineens van de ene op de andere dag heel erg slecht gaan lopen en dan voornamelijk zijn achterkant die moet ie bijna meeslepen.
Hij kan de trap naar boven nog maar heel moeilijk beklimmen, als hij naar buiten gaat kan hij nergens meer achteraan gaan, kan nergen op springen, kan zowiezo niet meer springen.

We zijn verschillende keren naar de dierenarts geweest, maar die weet ook niet wat hem mankeert.
We hebben foto's gemaakt, bloed geprikt, diverse medicijnen geprobeerd.

We moeten ook voorzichtig zijn met wat voor medicijnen we hem geven, want hij heeft ook suikerziekte en daar kunnen niet alle medicijnen mee gecombineerd worden.
De dierenarts gaf wel aan dat de suikerziekte niets te maken heeft met het sleche voortbewegen.

Heeft iemand anders hier ook ervaring in, want als dit te lang door moet gaan, laat ik hem inslapen, wat ik natuurlijk helemaal niet wil, maar zit met mijn handen in het haar.

Ik heb wel een afspraak gemaakt bij een andere dierenarts voor een second opinion dus dit wil ook nog wel even afwachten, maar als deze ook niet weet wat te doen, wat moeten we dan beginnen, laten we hem rond sukkelen of laten we hem inslapen?

Elle
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: Mijn arme Misfit inslapen of niet?

Bericht door rissie »

Ik heb hier zelf geen ervaring mee.

Maar op je vraag in laten slapen of sukkelen, daar kan jij het beste zlef antwoord op geven.

Heeft ie pijn, is ie lusteloos, eet ie niet meer, kruipt ie weg, wil die niet meer naar buiten.

Dit zijn allemaal factoren die mee tellen, en het voordeel van een dier is dat zijn baas mag beslissen.

Heeft ie hele erge pijn dan is voor mij een beslissing snel (ik denk niet te makkelijk hoor) genomen, want ik zou niet willen dat mijn lieve schat pijn lijdt.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Mijn arme Misfit inslapen of niet?

Bericht door Sandra W »

Ik ben het helemaal met mijn voorgangster eens! Kijk heel eerlijk of je kat nog een katwaardig bestaan heeft en zo niet neem dan zo snel mogelijk de beslissing om van de rest van zijn leven geen lijdensweg te maken. Ik wens je heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing.

groeten,
Sandra
misfit
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2008 14:52
Locatie: Spijkenisse

Re: Mijn arme Misfit inslapen of niet?

Bericht door misfit »

Bedankt voor jullie reactie op mijn verhaal.

Ik heb een afspraak gemaakt bij een andere dierenarts, ik wil toch eerst even kijken of die er misschien wel achter kan komen wat hij mankeert.

Als deze dierenarts er ook niet achter kan komen sta ik inderdaad voor een moeilijke beslissing, mijn huidige dierenarts zegt dat hij nu geen pijn voelt, maar dat geloof ik niet helemaal, want als je inplaats van op je handen ineens op je ellebogen moet gaan lopen dan ga je dat vast wel voelen.
Nu komt hij ook nog buiten, maar vraag me wel af hoe lang hij dat nog kan volhouden.

Ik zal het bezoek aan de dierenarts nog wel even afwachten en aan de hand van wat hij zegt mijn beslissing maken.
Ik wil zeker geen lijdensweg voor hem, want daarvoor hou ik echt veel te veel van hem (het is m'n kindje).

Ik zal jullie op de hoogte houden van de uitslag en nogmaals bedankt voor jullie berichtje, had ik even nodig.

Groetjes Elle
inemienemutte
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2008 16:49

Re: Mijn arme Misfit inslapen of niet?

Bericht door inemienemutte »

Katten zijn hele taaie dieren. Je ziet bijna niet dat ze erge pijn hebben. Zo'n anderhalf jaar geleden vonden we dat onze poes toch wel erg smalletjes werd. Dat ging heel geleidelijk aan. En wat ons toen verder opviel, was dat ze moeilijk liep en vooral vaker met een hoge rug voorzichtig liep of opstond. Alsof ze zich uitrekte. Na een onderzoekje bij de dierenarts bleek dat haar nieren niet goed meer functioneerden. Die kromme rug duidde op pijn, maar verder leek het gedrag van de poes normaal. Ze spinde en dat leek ons dus een tevreden poes. Maar dat bleek dus allemaal een verkeerde interpretatie van haar gedrag te zijn. Haar nieren deden het al zo slecht, dat we haar na een weekendje proberen met infuus toch moesten laten inslapen.
Nu zou ik het gedrag bij een poes zo wel herkennen, maar wist ik toen veel?
Goed dat je een second opinion laat doen. Ik ben benieuwd hoe het verdergaat. Sterkte met de poes! ;-)
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: Mijn arme Misfit inslapen of niet?

Bericht door rissie »

Heel veel sterkte en ik ben benieuwd, wat de dierenarts kan vinden.
En anders kijken wat een andere dierenarts zegt.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Mijn arme Misfit inslapen of niet?

Bericht door Kattenbella »

Sorry dat ik zo laat reageer, ik heb problemen met mijn internetverbinding.

Ben je ook bekend met het suikerkattenforum? http://www.suikerkatten.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Daar staat een topic over katten die zwakte in de achterpoten kunnen krijgen. Het kan dus wel degelijk met suikerziekte te maken hebben.
Helaas zijn veel dierenartsen te weinig op de hoogte van suikerziekte en complicaties die hierbij horen.
Ik heb de naam opgezocht: Diabetische neuropathie De sympthomen lijken erg veel op wat jij beschrijft.

Ik hoop dat je dit nog leest. Goed van je dat je een andere dierenarts raadpleegt.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
peperbuske
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2008 21:37

Re: Mijn arme Misfit inslapen of niet?

Bericht door peperbuske »

Wat zei de 2e dierenarts?
Elly
misfit
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2008 14:52
Locatie: Spijkenisse

Re: Mijn arme Misfit inslapen of niet?

Bericht door misfit »

Ben naar de andere dierenarts :brancard: geweest en die vertelde mij dat het inderdaad diabetische neuropathie is, hij krijgt nu een aangepaste behandeling en dan moet het weer goed kunnen komen.
Nog bedankt voor de tip om op suikerkatten.nl te kijken, want daar stond inderdaad een verhaal dat goed overeen kwam en de dierenarts beamde dat nogmaals door zijn diagnose.

Nu hopen dat we snel verbetering zien en hij zich weer wat prettiger gaat voelen. :catani:

:thup:
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Mijn arme Misfit inslapen of niet?

Bericht door Kattenbella »

Super!!!!!!
Ik ben zo blij voor jullie. Pfft, opluchting dat dit is onderkend. Het is goed te behandelen.
Geef je lieverd een knuffel van hier!

Hoe gaat het nu en ga je nu ook naar die andere dierenarts?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Mijn arme Misfit inslapen of niet?

Bericht door Kattenbella »

Heb je je ook opgegeven op het suikerkattenforum? Dikke aanrader als je een suikerspinner hebt! ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten