eenzame kat

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
ben
Kitten

eenzame kat

Bericht door ben »

Hoi,

Ik heb een hele lieve maar nogal schuwe binnenpoes van net 10 jaar oud. Nu heb ik sinds een dik jaar een lat-relatie. Soms gebeurt het dat ik wat langer weg ben. Mijn poes Minouche wordt als ik weg ben verzorgd door een vriend van mij. Helaas laat ze zich nooit zien als hij haar eten komt geven. Hij maakt zich zorgen dat ze vereenzaamt. Zijn katten hier gevoelig voor? Minouche eet ondertussen wel goed en is altijd blij als ik weer thuis ben. Zou het eventueel een uitkomst zijn haar mee te nemen voor een treinreis van ongeveer anderhalf uur?

Groetjes,

Ben
Lotte
Cheetah
Cheetah
Contacteer:

Re: eenzame kat

Bericht door Lotte »

Ook katten kunnen eenzaam worden, net als dat ze zich kunnen gaan vervelen.
als ze het reizen goed doorstaat zou ik dit zeker overwegen.

Ik zelf heb ook ruim een jaar met mijn kat gereisd, iedere vrijdag 2 uur heen en maandag weer 2 uur terug.
Dit ging altijd prima. Vooral de treinstukken waren prima te doen.
Ik heb in dat jaar ook nooit klachten van andere treinreizigers gehad dat ik daar met een kat zat.
Wel vaak de vraag of ze mochten aaien of haar er zelfs uit halen. Beide wilde ik nooit, ik wilde dat de reis voor haar zo rustig mogelijk was.

Mijn kat was een stuk prettiger in haar gedrag wanneer ik haar mee nam. Deed ik dit namelijk niet dan had ik op maandagochtend een chagerijnige en agressieve kat.

Mijn persoonlijke mening is dat je dus in ieder geval een keer kunt proberen Minouche mee te nemen om te zien hoe zij op het reizen reageert.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
jobey
Poema
Poema

Bericht door jobey »

Als ze rustig kan zijn in haar reisbox, zou ik dit ook zeker doen. Zorg dan in ieder geval dat ze het makkelijk heeft en lekker kan liggen
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
rieneke
Tijger
Tijger

Bericht door rieneke »

een schuwe binnenpoes van 10 jaar...dat vind ik, in combinatie, al drie redenen om hier niet aan te beginnen.
Sandra W
Tijger
Tijger

Bericht door Sandra W »

Daar ben ik het helaas helemaal mee eens, ook ik zou niet gaan reizen met een schuwe kat van die leeftijd, maar wellicht is een kat erbij een optie als ze dat tenminste op prijs stelt?

groeten,
Sandra
rissie
Lynx
Lynx

Bericht door rissie »

Mag ik zeggen dat ik het heel zielig vind voor de kat, reizen met een schuwe kat lijkt me geen succes.
Maar dat arme dier ook steeds alleen gaat me ook aan mijn hart.
Gesloten