Raar gedrag met achterpootje en overgeven

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gesloten
Peef
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2008 09:33

Raar gedrag met achterpootje en overgeven

Bericht door Peef »

Hoi,

Ik ben hier opnieuw met een vraagje, m'n 2e kitten is nu 3 dagen bij mij (ze is nu 6.5 weken, veel te vroeg van de moeder weg dus, maar de eigenares wouden het nestje per sé vorig weekend buiten ).

Ze eet wel al vast kittenvoer (zowel geweekt als droog) en gaat op het bakje.

Er zijn echter nog een paar probleempjes (denk ik)

- ze heeft denk ik van de moeder het schoonlikken nog niet geleerd, leren ze zichzelf dat aan of kan ik dat haar aanleren?

- vannacht heeft ze tot 4 keer toe gebraakt (met bijhorende gejank), ik ben telkens opgestaan om ze te troosten en te checken, ik heb het idee dat het het geweekt brood was dat ik dr gisteren gaf dat weer naar boven was gekomen, is dit erg?

- af en toe (allez regelmatig zelfs feitelijk) wil ze precies met haar achterpootje omhoog gaan om zichzelf te likken of te krabben, maar dat lukt haar precies niet en soms miauwt ze dan ook, wat zou dit zijn?

Hopelijk weten jullie raad, ben wel wat ongerust..
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: raar gedrag achterpootje en overgeven

Bericht door rieneke »

wat jammer dat je het beestje zo ontzettend jong in huis hebt gehaald. je had het beestje ook kunnen weigeren.
maar goed, dat is achteraf gepraat.
waarom zou je het beestje geweekt brood geven?
dat is geen goed voer voor een kat of kitten.
geef haar babybrokjes van een goed merk, bijv. royal canin of hills.
en hou haar goed in de gaten, als ze blijft spugen zou ik toch even naar een dierenarts gaan, want die kleintjes zijn zo snel uitgedroogd.
beterschap voor het kleintje!
Peef
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2008 09:33

Re: raar gedrag achterpootje en overgeven

Bericht door Peef »