poes(ras) niet naar buiten ?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gesloten
Tjits_1952
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2008 14:38

poes(ras) niet naar buiten ?

Bericht door Tjits_1952 »

woon op een flat 4 hoog.
En wil graag een poes maar dan een ras wat er om bekend staat dat ze liever niet naar buiten willen.
en kan ik dan beter een kitten in het voorjaar aan schaffen of in het najaar?
wie kan me helpen met een goed antwoord op deze 2 vragen?
gr Tjits
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: poes(ras) niet naar buiten ?

Bericht door daantje »

Hoi Tjits!
In principe hoeft zelfs een HTK niet naar buiten, mits ze meteen als kitten gewend zijn binnen te zijn. Wij hebben er zelf vier die niet buiten komen ;-) .
Op je tweede vraag kan ik geen antwoord geven. Het kittenaanbod rond deze tijd is wel vrij groot, en ik heb wel eens gehoord dat katjes uit het najaar meer zouden sproeien, maar eigenlijk denk ik dat dit een fabeltje is ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: poes(ras) niet naar buiten ?

Bericht door jobey »

Inderdaad, als je een kitten neemt dan is er niks aan de hand. Als ze niet beter weten is het alleen maar makkelijker. Mijn eerste kat heb ik uit een asiel, en ik wist niet of ze wel alleen aan binnen zijn tegen kon. Maar hier heb ik nooit problemen mee gehad.

Antwoord op je 2de vraag, volgens mij maakt het niet uit wanneer je een kitten neemt. Nu komen er vaak veel nesten maar na vakanties vaak ook, dus ik zou maar gewoon opletten wanneer er ergens een kitten of kat is die je heel graag wilt. Keep your eyes open :shock:
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
molly
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 apr 2008 21:52

Re: poes(ras) niet naar buiten ?

Bericht door molly »

Heyla,

Ik woon ook in een flatje, 3 hoog en mijn kat kan ook niet buiten. Ik heb ze aangeschaft toen ze n maandje of 3 was, en dat valt inderdaad super mee hoor, ze geeft geen blijk van buiten te willen
En als je dan toch n raskatje wil, eentje die aanhankelijk en ontzettend lief is, heb ik wel n tip hoor! Ik heb een heilige birmaan gehad en dat is echt n superras! Wel met halflang haar, maar hoef je niet te vaak te kammen, want de haren klitten totaal niet, en mijn kat sprong wel uit boven mn andere "straatkatten", qua sociaal en lief zijn. En nooit verlangd om buiten te gaan ;-)
Tjits_1952
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2008 14:38

Re: poes(ras) niet naar buiten ?

Bericht door Tjits_1952 »

Bedankt voor jullie reactie
Wil geen katje maar een poesje en dan een raspoesje die weinig problemen geeft bij allergie personen.
Voor als mijn zoon of kleindochter bij mij zijn.
Weet ondertussen dat dat de Siberische boskat of Cornische Rex of Devon rex of Blauwe Rus moet zijn.
Moet nog even 2 maanden sparen want ze zijn niet goedkoop, maar dat heb ik er voor over.
Moet ook nog een krabpaal aanschaffen een kattebak heb ik al.
Verheug me er nu al op.
gr Tjits
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: poes(ras) niet naar buiten ?

Bericht door jobey »

krabpaal is inderdaad verstandig jah, anders kan je wel dag zwaaien naar je bank of stoelen. :eshifty:
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gesloten