Buiten, of binnen?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Marcel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 okt 2007 12:40
Locatie: Raalte
Contacteer:

Buiten, of binnen?

Bericht door Marcel »

Hoe kan je zien aan een kat of deze graag binnen of buiten is? Mikkey kijkt altijd voor het raam naar buiten heeft dit nog een betekenis.
Mikkey heeft een eigen website -> http://www.mikkeydekat.nl
Gebruikersavatar
Anida
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 jan 2008 20:38

Re: Buiten, of binnen?

Bericht door Anida »

Er zitten er hier ook 2 heel vaak voor het raam naar buiten te kijken. Beetje loeren naar spelende kinderen en vogeltjes. Af en toe even miauwen. Maar of dat echt een teken is dat ze naar buiten willen durf ik niet te zeggen. Ze gaan hier af en toe lekker even op het balkon om een frisse neus te halen. Heb nog niet gehad dat ze voor de benedendeur van de gallerij zitten te miauwen dat ze naar buiten willen. En hou ze dan dus ook lekker binnen.

Ik denk dat als een kat echt voor de deur gaat zitten miauwen dat ze naar buiten willen wel een teken is. Maar voor het raam kijken is denk meer om even wat anders te bekijken dan alleen het personeel ;)
Trots personeel van Miekje, Toetie en Pluk.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Buiten, of binnen?

Bericht door Shaz »

Naar buiten kijken is nog geen teken. Ik heb een kat die het heerlijk vindt om van binnen uit naar de vogeltjes te kijken en te mauwen, maar zodra ik de buitendeur openzet rent hij naar boven :lol: Vaak geven ze het aan door bij de deur te gaan mauwen, dat is een duidelijk teken dat een kat naar buiten wil. Of ze worden erg onrustig en vervelend binnen.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Buiten, of binnen?

Bericht door Boomer »

Onze kira vind het heerlijk om naar buiten te kijken. Ze is dan heel ontspannen.Als de deur openstaat loopt ze wat door de tuin maar gaat er eigenlijk nooit uit. Regelmatig loopt ze ook naar binnen en gaat dan lekker liggen.

Xeon (daarentegen) probeert op allerlei manieren naar buiten te ontsnappen. Zodra de voordeur openstaat probeert hij tussen je voeten door te glippen. Regelmatig loopt hij alle deuren langs om te kijken of hij erdoorheen kan.
Ieder zuchtje wind door huis gaat hij op af om te kijken of hij een raam kan openen.
Zo had ik dus bij de voordeur het bovenluik op een klein kiertje. Het is hem dus gelukt (al springend) om daar te komen en met zijn kop het luik te openen en vervolgens naar buiten te springen.
Deurgrepen staan hier dus allemaal omhoog (net als kleine kinderen) omdat hij ze kan openen.
Xeon mag gewoon naar buiten, maar als het donker is (of lang weg ga) wil ik hem binnen hebben.
Hij gaat ook vaak uit de tuin. Maar komt binnen rennen als hij op de bak moet :)
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Buiten, of binnen?

Bericht door jobey »

Naar buiten kijken wil inderdaad nog niet zeggen dat ze naar buiten willen. Dat geven ze meestal aan door bij de deur te staan en te miauwen of anderzijds je aandacht te trekken. Die 2 van mij kijken ook altijd naar buiten, maar als ik Jobey(mijn oudste) buiten neerzet aan een tuigje dan ligt ze plat op de grond en schrikt ze van alle auto’s die buiten langs komen. Met mijn jongste, Stimpy, ga ik het helemaal nog niet proberen. Woon nu namelijk langs een drukke weg, er zit wel een geluidswal voor maar er zitten wel gaten tussen, dus ik ben bang dat ze overreden worden, en daarbij komt dat ik de katten gewoon lekker thuis wil hebben.
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Re: Buiten, of binnen?

Bericht door sadewi »

Wij hadden Dappie al buiten, hebben een kattenluik, dus voor Mojito was het een grote fascinatie, dat
'buiten' waar Dappie steeds vandaan kwam.
We hebben haar in maart laten sterilliseren, en ze komen nu allebei buiten.
Mojito werd binnen steeds vervelender, en is nu echt de hele dag de hort op.
We wonen in een buurt met veel katten, maar ze heeft haar plekje er al gevonden.
Verder zijn ze allebei in de tuin als wij daar zijn.

Het enige jammere is, dat ze allebei hun behoefte overdag binnen blijven doen. Dappie
deed het altijd buiten, had een eigen 'plee' in de tuin, maar is daar vanaf gestapt sinds Mo buiten komt.

Als je een kat hebt die buiten komt, en de ander mag niet, lijkt me dat heel lastig. Ik vond het ook zielig
voor Mo, toen ze wat ouder was.

Wat trouwens erg opviel, was dat ze allebei een jaar waren toen ze buiten kwamen, en we dachten dat ze wel
uitgegroeid zouden zijn.
Maar Dappie kreeg in de eerste maand buiten een enorme groeispurt, en ook Mojito wordt nu een echte poes.
Het ielige is er helemaal vanaf. Ik weet neit wat ze buiten eten, maar het moet wel een soort Pokon voor katten zijn :lol:
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Marcel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 okt 2007 12:40
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Buiten, of binnen?

Bericht door Marcel »

Het is nu wel steeds vaker van als ik naar buiten ga en de deur staat los dan komt Mikkey er ook aan en afgelopen zondag is ze via een slaapkamer raam naar buiten gegaan, ik was vergeten de deur van de slaapkamer dicht te doen en ik zag haar zitten op een schutting.
Mikkey heeft een eigen website -> http://www.mikkeydekat.nl
Gesloten