Kaalheid

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
Dusdat
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2008 22:33

Kaalheid

Bericht door Dusdat »

Hallo,

Onze poes van 7 jaar heeft als kitten een sterrelisatie ondergaan, geen probleem allemaal.
De laatste tijd (sinds een paar maanden geleden) is haar buikje kaal aan het worden, net zoals de binnenkant van haar achterpoten en de onderkant van haar staart. Het is toen weer over gegaan, maar het is nu weer terug gekomen, ook is het beestje sterk aan het vermageren, ze eet niet tot nauwlijks en slaapt de hele dag, wel komt ze steeds naar je toe om geaaid te worden. Ik merk wel dat ze wat slomer aan het worden is, als ze bijvoorbeeld jeuk aan haar oren heeft duurt het even voor dat ze haar achterpoot optild. Ik vraag me af of dit normaal is of dat er iets aan de hand is, misschien dat jullie weten of er iets kan zijn. De dierenarts heeft ons laten weten dat het haar hormonen zijn die opspelen, maar ik vertrouw het niet met alle verhalen die ik hier wel eens lees.

Hoop dat jullie iets meer kunnen vertellen..

Groetjes
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kaalheid

Bericht door rieneke »

door hormonale oorzaak kan een kat kale plekken krijgen, maar los van dat het niet zo mooi oogt kan dit geen kwaad.
wat anders vind ik dat je kat vermagerd, sloom is, en amper wil eten.
ik raad je aan op korte termijn naar de dierenarts te gaan en een (bloed)onderzoek te laten doen.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Kaalheid

Bericht door Shaz »

Ja die kale plekken zijn inderdaad nog tot daar aan toe. Maar een kat die sloom is en vermagerd, dat is altijd een teken dat er meer aan de hand is. Ik zou als ik jou was nog een andere dierenarts bezoeken en kijken wat die ervan zegt. Misschien dat ze met foto's kunnen zien of er iets in de buik aan de hand is, of inderdaad een bloedonderzoek. Ik kan me je gevoel goed voorstellen en zou het er ook niet bij laten zitten.
groetjes Sharon
Gesloten