Verhuisd

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Silv
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2008 08:42

Verhuisd

Bericht door Silv »

Hallo allemaal,

Mijn katten (het zijn er drie) zijn heel veel vrijheid gewend, nu sinds de kerstvakantie ben ik verhuisd naar een apartementje en zitten ze nu dus binnen opgesloten. Ze hebben weinig problemen met de kattenbak, maar ze zijn wel een beetje van slag, ze zijn constant met elkaar aan het vechten, en dan valt voornamelijk de kater de twee poezen aan (teritorium gedrag?) dit deden ze normaal nooit. Ook liggen ze de hele dag maar, en snachts gaan ze lopen vervelen, aan de kachel krabben (echt een rot geluid) heen en weer rennen over het bed, express dingen omgooien, heel vervelend. Buiten de slaapkamer houden is ook moeilijk, omdat ze dan de hele nacht aan het krabben aan de deur zijn. Voorheen lagen ze altijd met zijn drieen bij mijn voeten en was er niets aan de hand. Ik vind het zo zielig, en weet even niet wat ik ermee moet. hebben jullie suggesties, of is het gewoon afwachten??? Zou die kattenterapeute iets zijn??

Nog iets anders, mijn poes heeft een nestje gehad, waarvan ik een poes heb gehouden, in het begin was dit geen probleem, maar na een week of 12 begon de moederpoes heel onaardig te doen tegen de kitten. En dat is nu nog steeds zo (twee jaar later) echt blazen naar haar en grommen. Je ziet de kleine dan helemaal in elkaar duiken en gaat dan maar weer weg. Heb dan de neiging om de moeder opzij te zetten en de kleine te pakken, maar weet ook niet of ik daar goed aan doe...

Groetjes Silvia
fvddungen
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 jul 2007 21:40
Locatie: Hilversum

Re: verhuisd

Bericht door fvddungen »

Veel geduld hebben en nog even aanzien. Grote kans dat het op termijn wel bijdraait.

Wat betreft de moederpoes en kitten: Vooral de moeder niet straffen als ze weer vervelend doet. En allebei evenveel aandacht geven en knuffelen. Wellicht zal het dan ook wel beter gaan over een poosje.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: verhuisd

Bericht door rieneke »

jouw katten hebben altijd veel vrijheid gehad, en zijn nu gefrustreerd omdat ze zich de tandjes vervelen.
speel met ze zo vaak je kan, en rouleer de speeltjes, dus niet week in week uit hetzelfde speeltje.
voedselverrijking scheelt ook; bied ze een gedeelte van hun voer aan in een voerbal, verstop hier en daar een snoepje, stop wat snoepjes in een wc rol die je dichtplakt op een klein gaatje na, enz enz.
en als je toch al kleiner bent gaan wonen, is het wel sneu dat ze niet op de slaapkamer mogen.
maar als je het echt niet wil, is consequent negeren het devies.
ook hebben katten er een rothekel aan als je een ventilator neerzet, zodat ze in de wind staan als ze aan je deur willen krabben.
succes!

oh ja, nog een tip: koop een flesje felifriend, via internet, en wrijf de flanken van je katten ermee in. goede kans dat ze dan prettiger met elkaar omgaan. kost een euro of 15.
Gesloten