Velletjes op poes haar neus!

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
schijff
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2007 21:25

Velletjes op poes haar neus!

Bericht door schijff »

Hoi!

Mijn kat heeft sinds enkele dagen velletjes op haar neus?? Kan dit net als bij mensen gewoon vervellen zijn??

Haar neusje was normaal zwart met kleine bubbeltjes (piepklein) Maar nu is er een stukje helemaal glad en waar de haartjes beginnen lijkt t nu ook helemaal glad te zijn geworden?? Weet iemand wat dit is?? Dit is begonnen nadat ik met haar bij de dierenarts ben geweest voor een zalfje voor een wondje wat niet dicht wilde...

Als iemand dit ook al een keer mee heeft gemaakt dan hoor ik dit graag!!
Gebruikersavatar
Luuntje
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 05 jun 2007 07:13
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Luuntje »

Hoi!

Welkom op de site!

Ja, ik herken dit. Dit had onze Metzli ook. Haar neusje was oorspronkelijk donkerroze met een zwart randje, maar het was in een periode dat ze veel stress te verduren kreeg dat haar neus ineens van kleur veranderde en schilferig werd. Bij onze Metzli was het dus een geval van verminderde weerstand.

Verminderde weerstand treedt op na entingen, verwondingen, antibioticakuren (en dus ook zalfjes en smeerseltjes), een periode slecht eten, ziekte of wondjes. Jouw kat had beide, een zalfje en een wond, plus de stress van de dierenarts, dus ik denk dat het verminderde weerstand is.

Metzli haar neus was echter glad en werd door de schilfertjes bubbelig, dus ik weet niet of dat goed is? Bij mijn weten zijn kattenneuzen altijd helemaal glad?


Groetjes, Luuntje.
De kat zei: "Ik ben geen vriend en geen dienaar. Ik ben een kat die gaat en staat waar hij wil en ik wil in jouw hol komen wonen."
schijff
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2007 21:25

Bericht door schijff »

Hoi,

OK dan kijk ik het nog even aan. Ze is na het bezoekje aan de dierenarts ook super aanhankelijk en het was niet makkelijk haar naar de dierenarts te krijgen..

Ze heeft altijd al bubbeltjes op haar neus gehad hoor heel piepklein.. zag er ook heel normaal uit hoor..soort van kliertjes ofzo..

Maargoed, goed dat iemand het herkend..ik wacht het even af en zal haar goed vertroetelen..het is een binnenkat dus de weerstand zal ook wel weer snel in orde zijn!

Bedankt!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik denk ook dat het verminderde weerstand in combinatie met stress is. Je kunt haar tijdelijk een weerstandverbeterende middeltje geven, zoals bijvoorbeeld edelgest of achinaforce (schrijf je dat zo?) en eventueel een lik kinderzonnebrandcreme op haar neusje doen (dat kan geen kwaad als ze het aflikt).

Normale kattenneusjes zijn overigens meestal glad of een klein beetje stroef, maar niet heel bobbelig of schilferig.

groeten,
Sandra
Gesloten