Slikproblemen

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
rakita
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2007 21:35

Slikproblemen

Bericht door rakita »

Ik weet niet of iemand mij zo snel mogelijk kan helpen, maar ik heb een probleem met een van mijn katten. Het is geen buitenkat, dus hij kan niets van buiten hebben opgegeten, dat staat vast. Ik vermoed dat hij kattengras heeft gegeten en dat er misschien een stukje dwars zit, want hij probeert over te geven, maar het lijkt wel of er een stukje in zijn strot is blijven steken. Daarnaast heeft hij het af en toe ook benauwd en hoest hij, maar niet zoals ze dat normaal doen. De dierenarts heb k gebeld maar die had geen tijd en is pas over anderhalf uur op de praktijk en ik begin mij toch ernstig zorgen te maken, want als er iets dwars zit hoe krijgen we het er dan uit??
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ben je al naar je dierenarts geweest of heb je kunnen raadplegen?
Hooe gaat het nu?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik ben heel erg benieuwd hoe dit afgelopen is. Een grasspriet kan inderdaad flink blijven steken in de keel. De kat van vrienden van ons heeft dit ook gehad (nagenoeg dezelfde verschijnselen ook) en moest onder een licht roesje bij de dierenarts ontdaan worden van de spriet.

Ik hoop dat je nog iets laat weten ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
smoef
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 aug 2007 11:45

Bericht door smoef »

Deze symptomen zag ik laatst bij de kat van mijn zus....
die had niesziekte! :???:
rakita
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2007 21:35

Bericht door rakita »

Hallo allemaal! Sorry dat ik zo laat reageer, heb het druk gehad, maar alles is weer goed gekomen met de kat. De dierenarts hebben we niet bezocht, want die had geen tijd (oftewel ze vond het niet belangrijk genoeg. op zoek naar een ander dan maar, die meer van dieren houd in plaats van het vullen van de portemonnee) en de volgende dag was het zo goed als over. Ik denk dat het gras zelf weg is "gespoeld" door het drinken en eten wat we gegeven hebben. Het kattengras hebben we maar de deur uitgedaan en we hebben die vervangen door antihaarbal snoepjes, want een van de andere poezebeesten (we hebben er zes) had er ook al moeite mee om het gras te eten. Eind goed al goed, gelukkig!!
Gesloten