Dikke buik bij poes 13 jaar

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
a3ana
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jan 2007 09:03

Dikke buik bij poes 13 jaar

Bericht door a3ana »

Mijn poes van 13 heeft sinds een paar dagen een dikke buik. Dat had ze wel eens na een maaltijd schransen en dan was het zo weer weg. Vrijdag is ze naar het pension gegaan en daar viel het op. Ze had het toen pas een dagje. Vandaag is haar buik echt duidelijk dik. Het voelt wel soepel en zacht. Ze eet, drinkt, geen diarree of spugen.

Wat kan dit zijn??? dan kan ik me vast voorbereiden op de DA morgen.

Dank!
a3ana
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jan 2007 09:03

Update

Bericht door a3ana »

Sam heeft veel vocht in haar buik. Met een punctie kwam rood vocht naar buiten. Diagnose tot nu toe: stuwingsvocht doordat een tumor op een bloedvat drukt. Waar die tumor zit en of het lokaal is, viel met de echo niet te zeggen. Ze drinkt goed, eet (zij het wat minder), is vrolijk en lief. Enige optie: kijkoperatie om te bepalen hoe en waar de tumor zit. Maar: bij niet operabel is het dan meteen afgelopen. De DA vindt niet dat ze dan gaat dichthechten, dan is het inslapen. Slik.

We hebben nu het advies gekregen deze week eens aan te kijken en te zien hoe ze er aan toe is. Ze heeft medicijnen mee (AB en prednison). Als ze stopt met eten, achteruit gaat.........dat is niet goed. Anders moeten wij ons oppeppen voor een kijkoperatie met alle gevolgen van dien.

De verwachting is dat nieren, milt, darmen prima zijn. Dan is het ws lever of lokaal. Maar door al het vocht in de buik (ze weegt nu 4 kilo, normaal 3 en is inderdaad afgevallen) is het niet goed te voelen.

Iemand ervaring??????
Gebruikersavatar
Tejo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jan 2007 09:21

Bericht door Tejo »

Beste Adriana,
Ik wens je veel sterkte met je lieve schat, Sam. Onze poes had ook een dikke buik en uiteindelijk bleek het ook kwaadaardig te zijn. Ik hoop zo voor je dat het goed afloopt en dat je Sam vlug kan helpen en dat hij weer beter wordt! Voor onze poes was het spijtig genoeg telaat. Zij was altijd al een dikkertje en ik zag het te laat, dus er vlug bij zijn is dus de boodschap!!! En met de juiste behandeling, wordt jouw Sam mss vlug weer gezond!
Vele likje van onze lieve schat!
Mensen die katten haten zullen in een volgend leven terugkomen als muizen.
Gesloten