Panisch voor dierenarts/vreemden >> Hoe rustig laten inslapen...

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Aequitas
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2006 10:57

Panisch voor dierenarts/vreemden >> Hoe rustig laten inslapen...

Bericht door Aequitas »

Wij hebben hier een hoogbejaarde kater rondlopen die zichzelf niet meer kan schoonhouden, half door zijn pootjes zakt en bijna de hele dag slaapt. Als je hem ziet stumperen met zichzelf dan zie je dat hij het zwaar heeft en we zijn dan uiteindelijk ook tot het besluit gekomen dat het genoeg is geweest. geen meerwaarde voor hem en ook niet voor ons.

Echter zitten we met een groot probleem, meneer is doodsbang voor vreemden en een bezoekje aan de dierenarts is een ware veldslag. Laatste keer is al aantal jaren terug en ik ben bang dat dit laatste ritje helemaal een hel zal worden, mandje onderplassen, zichzelf door het deurtje heen willen vreten, zichzelf schoor schreeuwen.

Thuis inslapen zal ook niet zo simpel zijn. Meneer is gewoon doodsbang voor vreemden en maakt zich dan snel uit de voeten.

Zijn er geen pilletjes zodat hij rustig het leven laat? zonder al deze stress situaties?
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

ach jeetje, wat een ellende zeg.
In laten slapen is al niet leuk maar als het met zo veel strijd gaat is het helemaal waardeloos.

Zover ik weet zijn er geen pilletjes die het spuitje kunnen vervangen.
Maar je kan misschien wel met je da overleggen of je iets kunt geven waardoor hij al heel slaperig en suf wordt voor je hem in het mandje zet.

heel veel sterkte!!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Was het maar waar, maar die bestaan niet.
Ik denk dat thuis inslapen voor je kater toch het minst stressvolle van de 2 is.
Je kan m voordat de da komt in een kamer apart zetten zodat hij niet kan vluchten.
Dat moet ik met Jessie ook doen als de da komt voor de jaarlijkse enting, die krijg ik ook absoluut niet in een mandje.
Helaas is enige stress gewoon niet te vermijden :???:
Na het eerste spuitje worden ze vrij snel rustig en kan je m wat troost geven.
Bah het zal een zware dag worden voor jullie, heel veel sterkte ermee.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Van zelf laten inslapen heb ik nog nooit gehoord en dat is misschien ook maar beter zo, maar misschien kan de dierenarts je een zwaar kalmeringstabletje geven die je kunt dan zelf thuis aan je kat kunt geven, zodat hij al half van de wereld is voordat de dierenarts langs komt of jullie daar heen gaan. Wat een verdrietige situatie voor jullie allemaal en ik kan me voorstellen dat je je kater op de allerbeste en voor hem minst stressvolle manier wil laten gaan... Heel veel sterkte met het naderende afscheid.

groetjes,
Sandra
Ragdoll liefhebber
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 nov 2006 19:25

Bericht door Ragdoll liefhebber »

Ik denk niet dat je dit zelf moet doen, de dierenarts kan ook bij je thuis komen.
gr petra
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ragdoll liefhebber schreef:Ik denk niet dat je dit zelf moet doen, de dierenarts kan ook bij je thuis komen.
gr petra
Euh, dat bedoelt ze ook hoor... ;-)

Ik zou het even met je dierenarts overleggen. Die zal dit wel eerder hebben meegemaakt en heeft misschien wel een goede methode die niet al te stressvol is voor je lieverd. En ik denk ook dat thuis laten inslapen dan de beste optie is.
Ik wil je in ieder geval heel erg veel sterkte toewensen.
Gesloten