Hond / kat en overgeven

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Bomac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2005 15:33

Hond / kat en overgeven

Bericht door Bomac »

Hallo,

Ik heb al een jaar 2 katers van formaat. Nu hebben wij sinds gisteren een jonge pup rondlopen...maar je snapt het al...de katers zijn het er niet helemaal mee eens.

Ze vinden de hond wel heel interessant, maar durven niet in de buurt te komen en als ze in de buurt komen dan zijn ze 2x zo dik en hebben ze een hele hoge rug.
Mijn katers zijn echt 2 goedzakken, dus toen ik ze hoorde blazen moest ik wel heel erg lachen.

Ik heb besloten om het gewoon aan te kijken en te zien of iedereen zich een beetje aanpast. Lukt dit niet, dan gaat de hond weer weg.
Echter....als iemand mij tips kan geven hoe het eventueel iets makkelijker zou gaan...zeg ik alleen maar: GRAAG!!

Tevens heb ik nog een ander vraagje. Mijn katers hebben vannacht de hele boel onder gekotst...ze doen dit soms wel vaker, maar dan meer ivm haarballen, maar nu kwam er alleen maar geel spul uit...
Kan dit komen door de stress??
Kan ik er wat tegen doen???
En...gaat het voorbij??

Wie oh wie kan mij van tips voorzien??

THANXS!!
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

hai,

Dat spugen herken ik wel, hier wordt er vooral door Sarah flink gespuugt als ze ergens door in de stress zit (bijvoorbeeld toen we een kitten er bij kregen, was dagelijks weer raak). Dat is hier redelijk uit zichzelf weer overgegaan.

Over je katers laten wennen aan de hond. Gebruik in ieder geval een bench. Laat je hond zoveel mogelijk daar slapen, zo wordt het haar/zijn vaste plek ook. Door die bench te gebruiken weten je katers ook dat ze niks te vrezen hebben van de hond als ze daar zit. Zo creeër je voor zowel hond als katers veiligheid.
Bovenal, leer je hond dat ze absoluut niet achter de katers aan mag zitten!! Heel consequent niet toestaan!

(verder kan je een van de boeken van Martin Gaus kopen, ik weet zo niet welke. Maar daar staat uitgebreid in beschreven hoe je honden en katten het beste aan elkaar kan laten wennen)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Bomac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2005 15:33

Bericht door Bomac »

bedankt voor je antwoord.

Ik heb zoiezo een bench...en achter de katten aan is nu nog niet aan de orde.
Ik ben persoonlijk van mening dat de katten het voor het zeggen hebben in huis, het zijn namelijk binnenkatten en de hond kan altijd ff mee naar buiten..
Ik hoop alleen dat de katten straxs ook een reactie durven te geven en de pup op haar plaats durven te zetten..maar dat is gewoon even afwachten.

De katten snappen zeker dat als de pup in de bench zit ze haar van redelijk dichtbij kunnen benaderen zonder dat ze kan reageren.

Overdag is de pup nu voorlopig niet thuis, want ze gaat met mij mee naar kantoor, dus dan hebben de katten weer ff lekker het huis voor hun zelf en kunnen ze ff op adem komen ;-)
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Volgens mij ben je dan al een aardig eindje op weg hoor ;)
En de katten verweren zich over het algemeen wel, zeker als jij steeds duidelijk maakt aan de pup dat zij de katten niet mag pesten :)
Moet goed komen
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Mijn katje Siepie heeft ook veel overgegeven toen ze pas bij mij was. Ik denk ook van de stress. Dat wordt vanzelf minder. Hou t in de gaten, je ziet zelf wel als er meer aan de hand is.

Succes!
Rian
Mauw
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Mijn kat gaf ook maagzuur over van de stress van een nieuwe kat in huis, dus dat is niet ongebruikelijk. Let er wel goed op dat ze niet zo misselijk worden dat ze stoppen met eten, want soms komt het weer gaan eten niet meer vanzelf op gang en dat is heel gevaarlijk voor katten.

groetjes,
Sandra
Gesloten