Katten uit elkaar?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Bjørn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2005 13:49
Locatie: Rotterdam

Katten uit elkaar?

Bericht door Bjørn »

Hoihoi,

Wij hebben twee katten van een jaar oud. Nu gaat mijn vriendin verhuizen naar een andere stad en ze wil allebei de katten meenemen.

Ik wil graag een van de twee houden.

Kun je deze twee uit elkaar halen na een jaar bij elkaar geleefd te hebben of gaan ze dan echt dood van verdriet?
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Mijn vriendin had 2 katten, die van kleins af aan altijd samen waren. Nu is 1 van hen laatst helaas overleden aan FIP.

De andere is dus alleen, en hij lijkt het alleen maar lekker te vinden. Haar dierenarts had gezegd dat ze het maar ca 2 weken moest aanzien.
Eerst was ie wel steeds op zoek, maar na een week werd ie zelf steeds rustiger en aaibaarder.

Het ligt er dus per kat een beetje aan...
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Hoi Bjorn,

Ik zou het niet zo snel doen, helemaal niet als de poezen dikke maatjes zijn. Als je het echt graag wilt, zou ik er nog een kitten bijnemen (zowel jij als je vriendin) zodat beide katten niet alleen zijn. Ze zijn immers van jongs af aan gewend om een kattenmaatje te hebben. ;-)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik vind dat je de behoefte van je dieren voorop moet stellen en niet uitgaan van wat jij en je vriendin willen.
Als ze graag samen zijn vind ik het egoistisch om ze nu ineens uit elkaar te gaan halen omdat jullie allebei graag een kat willen.
Dan kan een van jullie beter zelf 2 kittens in huis halen en hun lekker samen houden.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ik zou de katten ook bij elkaar houden, tenzij ze eigenlijk helemaal niet goed met elkaar overweg kunnen. Maar aan je foto's te zien zijn het maatjes. Ze moeten straks al één van hun baasjes missen, laat ze dan niet ook nog eens elkaar moeten missen.
Veel sterkte in ieder geval
Gebruikersavatar
Bjørn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2005 13:49
Locatie: Rotterdam

Re: Katten uit elkaar?

Bericht door Bjørn »

Beste mensen,

Het is ontzettend lang geleden dat ik hier iets gepost heb, ik wist niet eens mijn gebruikersnaam meer. Maar uiteindelijk toch gelukt.

Maar dan komt de vraag, waar begin je met een post plaatsen? Nu las ik deze en de antwoorden die er op gegeven zijn. En ik wilde jullie eigenlijk niet onthouden wat er dus bijna 3 jaar later gebeurd is.

Sjors en Luna zijn weer bij elkaar!!!! Sjors heeft een half jaar in Lelystad gewoond, maar bleek agressief naar Monique te zijn. Ze had rode krassen vanaf haar elleboog tot pols en Sjors beet nog al eens. Vraag me niet hoe het komt, maar dat was de reden dat Sjors weer terug kwam.

Het mooie was dat Luna meteen wist wie Sjors was en andersom, dus aanpassingsproblemen hebben ze niet gehad.

Sinds drie maanden heb ik een andere vriendin, die een hondje heeft, Ozzy genaamd. Gelukkig geeft dat helemaal geen problemen. Ozzy is een klein hondje (kruising Jack-Russell met teckel) dus ik denk dat hij of de katten het allemaal rustig laten gebeuren. Tot nu toe dan in ieder geval. Laten we hopen dat het zo blijft!

Zo, nu zijn jullie op de hoogte van het wel en wee. Ik zal zeer spoedig weer foto's gaan plaatsen en actief aan het forum deel gaan nemen. Ik heb nu wel weer wat meer ervaring ;-)

Groetjes, Bjørn
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Katten uit elkaar?

Bericht door Shaz »

Goed om te lezen dat de katten inmiddels weer lekker samen zijn!
Als een kat niet lekker in zijn vel zit zal hij dat laten weten, dat blijkt wel weer.
Hopelijk blijft het met de hond zo samen net zo goed gaan en ik ben benieuwd naar de foto's!
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Katten uit elkaar?

Bericht door rieneke »

wat leuk, na zo'n tijd nog 'n update, en dan nog met zulk leuk nieuws!
fijn dat het zo goed gaat :smile:
Gesloten