Help, een indringer!

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Nicole

Help, een indringer!

Bericht door Nicole »

Hallo,

we hebben heel wat katten in de buurt wonen en ze kunnen het min of meer met elkaar vinden maar sinds een aantal weken woont er eentje die regelmatig bij ons de achtertuin binnen komt en, via het kattenluikje, het huis binnen om vervolgens het eten van onze poes op te eten! Voor mensen is ze heel bang en ze heeft je meteen in de gaten, maar van onze poes (klein, tenger beestje met weinig territoriumdrift) trekt ze zich weinig aan.

Ons poesje voelt zich nu in de achtertuin steeds ongemakkelijker en dat is gewoon zielig! Bovendien willen we geen vreemde kat in huis en ook niet voeden.

Blijkbaar kan onze poes het probleem niet zelf oplossen.
Een luikje met magneet-halsband vinden we ook niet echt een optie.
Wie weet raad?

Ik zat zelf al te denken om misschien een kater-kitten erbij te halen om later de boel te 'beveiligen', en sowieso omdat het leuk is.
Maar onze poes is niet echt sociaal, dat zou dus vervelend uit kunnen pakken.
:-(

Nicole
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Een kater erbij lijkt me geen goede oplossing voor je poesje. Misschien kun je toch beter voor een beveiligd kattenluik gaan (wat is daar mis mee?) en het eten van je poesje op een andere plek zetten zodat de andere kat hier niet meer op af komt en dan hopelijk wegblijft

groetjes,
Sandra
Nicole

Bericht door Nicole »

Hoi Sandra,
bedankt voor je bericht.

Mis met een beveiligde kattenluik vind ik bijvoorbeeld dat ze dan een halsband om moet, en als ze die kwijt is dan heb je hememaal een probleem.

Ik zat ook al te denken om overdag als we er niet zijn geen eten meer te laten staan. Daar zal het op neer komen ben ik bang.
Onze poes is nu gewend om van haar portie de halve dag door te kunnen eten, maar goed dat zou dan anders moeten.

Groetjes.
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Poezen kunnen over het algemeen goed wennen aan het geportioneerd eten hoor. En misschien kan je savonds voeren? Of missschien zelfs overdag het luik dicht en alleen savonds open laten?
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Gesloten