wat vinden katten vies ruiken?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
anetta

wat vinden katten vies ruiken?

Bericht door anetta »

Hallo Kattevrienden,
Wij hebben een zogoed als afgesloten terras, maar nu heeft een van onze poezedames ontdekt dat ze via een pergola toch op de rand kan komen.
Nu hebben wij daar gaas tegenaan gezet en nog lukt het haar, tja de vogelgeluiden uit de rest van de tuin die een meter lager dan het terras ligt blijft spannend.
Omdat wij ook het probleem van hard rijdend verkeer hebben, en kat zoveel zijn verloren wil ik deze twee asieldames graag op het terras houden. weet iemand wat ik tegen het punt waar ze er op klimt iets kan smeren wat ze vies vind ruiken, zodat ze er niet meer op klimt.
Alvast bedankt voor de tips Anetta
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Katten vinden heel veel dingen vies ruiken, maar ik vrees dat ze zich daardoor niet zullen laten tegenhouden als ze het terras af willen.

Ik denk dus dat je dat gedeelte extra moet afschermen met stevig gaas. Je kunt het gaas naar voren laten hellen, dan kunnen ze er minder goed langs omhoog klimmen.

Sterkte ermee!

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Ik ben het met sandra eens.
Ik denk dat ze gewoon hun neus dichtknijpen :icon_shifty: en proberen weg te komen.
Goed afschermen dus
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Klopt wat er staat. Die eigenwijze dieren gaan toch overal dwars doorheen als ze dit echt willen. je balkon dus echt goed afzetten is echt de enige optie.
Succes!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
marije86

Bericht door marije86 »

Hallo

Als je om het tarras muren of schuttingen hebt staan kan je hier op het laatste stukje ook golfplaten tegenaan doen, hier komen katten echt niet langs, ze kunnen daar geen grip op zetten. Dus dat zou kunnen helpen om je katten in de tuin te houden.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Inderdaad zien dat je de hoek waar ze over de pergola gaat afzet.
Desnoods even 2 latten bevestigen en daar een hoek over maken dus dat je zo'n hangende hoek krijgt.

Dit kun je gewoon met kippengaas of wat je maar wilt laten overhangen.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Pastis

Bericht door Pastis »

Wat ook kan helpen is peper strooien. Hier gaan ze erg van niezen, en dat is niet fijn! (werkt ook als ze in huis plassen bijvoorbeeld) De kans bestaat natuurlijk dat het wegwaait. Maar wie weet is het maar een paar keer nodig.
melb

Bericht door melb »

ik weet dat katten de geur van schillen van citrusvruchten afschuwelijk vinden. Als ik een citroen manderijn oid in me hand heb gehad, wil de kat niets van me weten:P
Gebruikersavatar
xRobinx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jun 2006 14:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door xRobinx »

tandpasta en sterkte menthol geuren willen ze ook niks van weten
maar ik denk inderdaad afschermen
ik weet niet of je een houten schutting hebt maar dan kan je van die steunen voor planken kopen en die erop bevestigen en daar bovenop gaas spannen daar komen ze echt niet langs

van die haken in deze vorm

hier het gaas bovenop
_________
|
| hier de schutting
|
|
Groetjes Robin en Bailey
Gebruikersavatar
xRobinx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jun 2006 14:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door xRobinx »

pakt me spaaties niet :-x
de schutting dus aan de andere kant :roll:
Groetjes Robin en Bailey
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

xRobinx schreef:tandpasta en sterkte menthol geuren willen ze ook niks van weten
ik heb juist een paar katten die gek zijn op tandpasta!

Ik gebruik inderdaad altijd citroensap als ik ze ergens weg wil houden, daar houden ze hier allemaal niet van.
groetjes Sharon
Gesloten