hoe laat ik een 2 jarige gecastreerde kater wennen aan mijn hondjes

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
tweety

hoe laat ik een 2 jarige gecastreerde kater wennen aan mijn hondjes

Bericht door tweety »

hallo, wij hebben gisteren in het asiel een kat gehaald een 2 jarige kater gecastreerd .we zijn thuis gekomen en hij is meteen onder de kast gevlucht en zit daar nu nog steeds, wij hebben hier 2 yorkshire's rondlopen waarvan 1tje niet weg te slaan is van de kst, hij wil spelen met de poes maar de poes reageert niet,
hoe kan ik haar het beste laten wennen aan de 2 hondjes
nu voor de moment komt ze niet onder de kast uit ze is nergens te bespeuren en ze weigerd ook van buiten te komen om te eten. wat moeten we doen of wat kunnen we het beste doen, want we zouden toch willen dat ze hier samen uiteindelijk kunnen rondlopen en mss samen slapen wie weet he, heeft er iemand tips ?
Sandra W

kat en honden

Bericht door Sandra W »

Bijna elke kat die vanuit een asiel (of ergens anders) verplaatst wordt vlucht direct onder een kast of bed, dat is heel normaal en daar hoef je je echt geen zorgen over te maken.

De kat komt er vanzelf wel weer onderuit. Hoe lang het duurt hangt van de kat af: een paar dagen, een week en paar weken?

Het feit dat je honden hebt maakt dat hij extra bang is, ook dat is heel normaal. Heeft het asiel je verteld of hij al eerder aan honden gewend is geweest? Als dat het geval is, dan zal alles sneller gaan. Zo niet, dan duurt het langer, maar het is niet onmogelijk. Het hangt ook een beetje van je honden af. Zijn ze rustig of druk, zijn ze lief of vechten ze soms?

Wat het wennen betreft is het beter om je honden en kat eerst een paar dagen uit elkaar te halen, vooral die hond die steeds bij de kast zit, want dan kan de kat eerst wennen aan het huis en aan jullie.

Daarna is een grote bench een goed idee. De kat zet je dan in de bench en de honden kunnen erom heen lopen. De kat voelt zich zo veilig, maar kan toch niet weg en de honden kunnen er niet bij. Je merkt vanzelf wel als de kat gewend is geraakt aan de honden en dan kun je ze allemaal weer los laten lopen.

Hopelijk heb je hier wat aan. Sterkte!

groetjes,
Sandra
tweety

Bericht door tweety »

in het asiel wisten ze heel weinig over de poes, dus ik weet ook niet of de poes gewend is aan honden, wat de honden betreft deze zijn eigenlijk vrij rustig ze vechten niet, maar voor hun is het ook nieuw een poes in huis en daarmee waarschijnlijk ook dat die ene konstant rond de kast draaid waar de poes zit.
nu zitten de honden buiten en de poes onder de kast, vanacht gaan we ze ook apart houden honden in de keuken en poes in de living zodat ze hier een beetje kan rondlopen als ze dit wil.
een bench hebben we niet dus daar kan ik haar niet inzetten dus zal het op een andere manier moeten gebeuren he
Gesloten