Kat likt aan stenen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Sandra W

Kat likt aan stenen

Bericht door Sandra W »

Ik werk als vrijwilliger bij een asiel en nu heb ik een vraagje over een van de zwerfkatten die bij ons is binnengebracht:

Deze kat zit nu ongeveer twee weken bij ons in de quarantaine en gaat altijd onmiddelijk de stenen likken als hij even buiten zijn hok in de buitenren is. Hij stopt er pas mee als ik hem optil en weer in zijn hok zet.

Het is dus een zwerkkatje. Hij was erg mager, maar eet bij ons goed en begint ook aan te komen. Urine en ontslasting zijn goed en regelmatig.

Ik zie dit gedrag nooit bij de andere katten en weet dus ook niet waar het vandaan komt. Ook de andere medewerkers weten het niet.

Wellicht heeft hij bloedarmoede of zout-tekort? Weet iemand hier iets meer van?

Alvast bedankt.
groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Onze kat Chuckie ging dit doen toen ze ziek was (natte fip).
Tijgertje van Monique deed dit ook en ook Tijgertje had (droge) fip.

Dit wil natuurlijk absoluut niets zeggen en dat hoop ik ook van harte maar ik denk ik meld het toch maar even.

Groetjes
Sandra W

Kat die likt aan stenen

Bericht door Sandra W »

Bedankt voor je snelle reactie! Kun je me uitleggen wat dit is?
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Bij het forum hersenvliesontsteking staat het verhaal van Monique met haar tijgertje van het begin dat er iets met Tijgertje was tot helaas het eind verleden week.

Verder kun je via google ook vast het een en ander vinden.

Nogmaals dit hoeft niet de reden te zijn maar is het kijken altijd waard.
Sandra W

kat die stenen likt

Bericht door Sandra W »

Nogmaals heel erg bedankt voor je snelle reactie.