m'n abessijn werd gek

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
jererey

m'n abessijn werd gek

Bericht door jererey »

hey ik heb ff een serieuze vraag en hoop of er iemand is die me kan helpen, namelijk; ik heb een abbesijntje van rond de 7 jaar, alles was perfect, tot nu, zonder enige aanleiding viel ze plots m'n andere kat aan en werd werlelijk gek, dierenarts erbij gehaald en zo, maar zelfs die mens was er niet op zijn gemak bij, laat staan m'n vriendin die alles daadwerkelijk heeft zien gebeuren, ze richte zich eerst en vooral op m'n andere poes zoals gezegt maar, ging daarna ook in de aanval, en niet zomaar, werkelijk bijten en klauwen, tegen iedereen die nog maar in de buurt kwam.

nu, ze heeft een spuitje gekregen omp te kalmeren maar zelfs toen nog zou ze zich aanvallend hebben opgesteld, nu slaapt ze en de dierenarts constateerde als zich dit morgen voordoet, dat het zou kunnen dat het iets heeft te maken met een hersentumor, ik mag er niet aan denken, dit beestje is alles voor mij.

ik weet niet of iemand van jullie een soortgelijke situatie heeft meegemaakt en wat er eventueel mijn poesje zo van streek heeft gemaakt, ze was echt niet normaal, ze zou m'n andere kat echt gedood hebben als ze kon. haar ogen waren groot net alsog ze echt gek was geworden.

ik hoop dat het morgen over is en dat het iets was voor een keer, anders komen er weer zware tijden aan voor mij en ons gezin, ik heb in het verleden al een abbesijntje verloren aan een zware tumor en wil dit niet nog eens meemaken.

groetjes en alvast bedankt

jeferey
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Hoi Jeferey,

In het verleden hebben wij thuis ook abbesijnen gehad.
Wij zagen bij hen juist veel angststoornissen, maar niet het gedrag wat jij beschrijft.

Heeft je dierenarts iets gezegt waarom ze denkt dat je abbesijn dit gedrag vertoont?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
jeferey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 mar 2006 23:21
Locatie: Zelzate (B) Oost Vlaanderen

Bericht door jeferey »

hey, bedankt voor je reactie

de arts zei dat het niet normaal was dat m'n beestje zo deed, had ie zelf nog niet meegmaakt, en t is geen beginnende arts dus die weet we waar ie over spreekt he, het kunnen 2 dingen zijn, int eerste geval jarloerzie maar dan wel echt extreem, ze viel werkelijk alles aan wat bewoog

en in het slechste geval is het een tumor in de hersenen, en zit er anders dan nog weinig optie op dat het goedkomt, zucht...
laten we bidden dat het zover niet moet komen, mag er niet aan denken.

grts jeferey
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Graag gedaan hoor jefery, ik geloof alleen niet dat ik zo veel zinnigs hier over kan zeggen.

Ik heb wel eerder over jaloerse of ontzettend geschrokken katten gelezen, maar nog nooit zo'n extreme reactie.

Is het mogelijk om een scan van haar hersenen te maken om meer zekerheid te krijgen?

Staat ze trouwens op je avatar? Ze is echt schitterend dan!!
(nog altijd een zwak voor abbesijntjes!!)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
jeferey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 mar 2006 23:21
Locatie: Zelzate (B) Oost Vlaanderen

Bericht door jeferey »

hey inderdaad, dit is m'n prinsesje, momenteel is ze terug wat rustiger en suf van de verdoving van gieteren maar je weet maar nooit als ze zo iets ergs heeft, ik zou er kapot aan gaan maar ja, t is t leven zeker? pff... :cry:

heb een telefoontje gehad met de arts en die zei dat zo'n scan al vlug rond de 400 a 500euro kan kosten, nu ja, da interesseerd me niet, als mijn beestje kan gered worden doe ik het, ook al kan ik voor dit geld een nieuw abbesijntje kopen, mijn nenny is onvervangbaar en ik laat ze zomaar niet gaan, tenzij ze pijn zou lijden dan, hardverscheurend is het in ieder geval

groetjes jeferey
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

ik heb zoiets nog nooit meegemaakt maar ik hoop het beste voor je en ik zal duimen dat het niets is...

succes liefs monique
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Gebruikersavatar
jeferey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 mar 2006 23:21
Locatie: Zelzate (B) Oost Vlaanderen

Bericht door jeferey »

bedankt hoor, ik hoop het ook, ben al eens een abbesijntje kwijt geraakt toen ik nog thuis woonde vroeger, ook tumor, maar rond het hartje en was te laat om nog iets te kunnen doen, dit wil ik niet nog eens meemaken

groetjes jeferey
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

nou dat kan ik helemaal begrijpen, ik zou gewoon een test laten doen,wat het ook kost,
je doet alles voor haar meer kan je niet doen, ik ga duimen hoor....

liefs monique
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

jeferey,
ik geloof dat als je de financiële middelen hebt, je toch maar voor die scan moet gaan dan.
Als ze dan wel een tumor heeft weet je in ieder geval waar je aan toe bent en kun je heeeeeeeel misschien er nog wat aan doen.
Als het dan niet is kan je in ieder geval opzoek naar wat wel de reden is.

Dus mijn beste advies op dit moment is, bedenk of je daar het het geld voor hebt en of je de scan wilt doen.
Heel veel succes en sterkte in ieder geval!!!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
jeferey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 mar 2006 23:21
Locatie: Zelzate (B) Oost Vlaanderen

Bericht door jeferey »

ik zal t mogelijke doen om mijn poes te redden,ook al kost dit mijn laatste euro, bedankt voor jullie medeleven,ik apprecieer dit enorm

mvg jeferey
Gebruikersavatar
jeferey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 mar 2006 23:21
Locatie: Zelzate (B) Oost Vlaanderen

het gebeurde terug

Bericht door jeferey »

ik heb een afspraak voor een volledig onderzoek gemaakt in een dierenklinik, voor een volledige scan, en alle bijhorende onderzoeken. t zal wa kosten maar dit is me niet teveel.

maar nu, ik heb m'n beestje een hele nacht bij me gehad, samen mee geslapen, opgestaan, de hele dag ermee doorgebracht, dan plots nu...
zonder enige aanleiding begon ze terug volledig om te slaan en viel me echt serieus aan, heb zelf niets door vlug en op een goede manier te kunnen reageren, maar wat me opviel was dat ze gewoon een andere kat is geworden, ze kende me niet, haar ogen stonden op moorden, kogelzwart.

pff ik weet echt niet meer wat te denken, mijn ergste nachtmerrie, lijkt uit te komen;

Zal ik mijn beestje nog kunnen houden?? eerlijk gezegt, ik weet het niet meer, een eventueel afscheid zal me enorm droevig maken,ik ben er eerlijk gezegt kapot van, maar ja...

morgen het grote onderzoek, zal het wel horen zeker? damn, wat een hel

mvg jeferey
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Jeetje Jeferey,
Wat ontzettend schrikken zeg!! Ik kan er niet zo veel zinnigs over zeggen eigenlijk :(

Ik hoop morgen in ieder geval dat er duidelijkheid komt uit de onderzoeken en dat je dan weer wat verder kunt!!

Heel veel sterkte voor morgen!!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
jeferey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 mar 2006 23:21
Locatie: Zelzate (B) Oost Vlaanderen

Bericht door jeferey »

hey, ik hoop het ook, ben er nog niet goed van, ze herkende me plots van de ene sec op de andere niet meer.

stel dat ze dit had vannacht, toen ik lag te slapen.

k zou ze nu zo graag in mijn armen nemen en nog ens goed kunnen knuffelen, maar ze is echt ontoerekeningsvatbaar om het met deze woorden te zeggen, het doet pijn, hoop inderdaad vlug meer te weten, en geen slecht nieuws, pff...

bedankt ik zal het nodig hebben denk ik, laters :-(

grts j
Gebruikersavatar
jeferey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 mar 2006 23:21
Locatie: Zelzate (B) Oost Vlaanderen

Bericht door jeferey »

alle dingen zijn plots vlug gegaan;

gisteren afspraak voor die scan, mocht vandaag gaan en heb t resultaat ook al gekregen.

goed nieuws en slecht nieuws, t is alvast geen tumor, maar nu maakt het alles nog wel een beetje gecompliceerder want, wat is het dan wel?

ze houden mijn zoetje nog een dagje langer om verdere onderzoeken te doen, maar als er dan nog niets uit de bus komt, wat moet ik dan gaan doen? damn, it aint simple...

grts jeferey
Gebruikersavatar
jeferey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 mar 2006 23:21
Locatie: Zelzate (B) Oost Vlaanderen

Bericht door jeferey »

kreeg klein half uurtje geleden een telefoontje van de dierenkliniek...

mijn prinsesje is gestorven, ben kapot man, echt kapot

na ontwaken, een zware epileptische aanval, viel neer

haar hartje klopte niet meer, mijn schatje is weg...

grts j
Gesloten