angstzweet?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
patricia
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2005 13:59
Locatie: hoofddorp

angstzweet?

Bericht door patricia »

hoi
even een apart vraagje voor oud en nieuw heb ik djessy naar de da gebracht om geholpen te worden wat mij op viel toen we in de auto zaten ik als het ware haar pootje moest vasthouden en dat kalmeerde haar ook
alleen krulde ze de kussentjes echt om mn pink heen en voelde ik dat dr pootjes heel warm en vochtig waren ik dacht eerst dat ze van angst mischien een plasje gedaan maar dat was niet zo.
nu gingen we gisteren terug om de hechtingen te laten verwijderen.
en toen had ze dat weer en was ze ook zwaar aan het ademen.
kan het dat katten zo bang zijn dat ze dus ook last van angst zweet krijgen want daar leek het een beetje op .
alles gaat verder heel goed hoor maar ik was een beetje nieuwsgierig
iemand dit ooit gemerkt
groetjes patricia
Gebruikersavatar
hanneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jan 2006 15:09
Locatie: elst gelderland
Contacteer:

Bericht door hanneke »

ik denk dat dat zeker kan dat merk ik bij felix ook als we naar de da toe moeten hij weet dat zit dan ook heelemaal te trillen en ook zijn pootjes voelen dan vochtig aan
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Van honden weet ik het niet, maar mijn katjes laten wel vaak zweetpootjes achter op de tafel van de dierenarts ;-)
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

De zweetklieren van een kat ziten op de meeste onbehaarde delen van zijn lichaam, en in het bijzonder in zijn voetkussentjes. Zweten en snel ademen in een staat van rust en een normale omgevingstemperatuur duidt op stress. Je kat is bang voor de DA en associeert de autorit al met de DA.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
patricia
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2005 13:59
Locatie: hoofddorp

Bericht door patricia »

dacht het al wel ,
het lijkt ook of ze de precieze rit herinnert .
zodra ik de laatste bocht omging en over het heuveltje wist ze al genoeg en kreeg ik ook een paar halen over mn hand heen.
nooit geweten dat katten daar ook last van hebben van stress wist ik het wel maar niet dat het zich zo uit.
thx patricia
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Tatum heeft sowieso last van zweterige pootjes...wanneer ze over de houten vloer rent dan waan je je in de sporthal. Precies het geluid van piepende sportschoenen ...zo schattig :lol:

Liefs Renate
Gesloten